رفتن به محتوای اصلی
تبلیغات برند با استفاده از افراد مشهور

استفاده از افراد مشهور در تبلیغات

استفاده از افراد مشهور در تبلیغات

تبلیغ افراد مشهور موجب تقویت صدای برند شما می شود و همچنین باعث جلب اعتماد مصرف کنندگان و برند شما نیز می گردد اگر فرد بزرگی که مشتریان شما وی را می شناسند عاشقش هستند و به او اعتماد دارند محصولات شما را استفاده کرده و آن را تبلیغ نماید.

سبب جلب اعتماد بیشتر مشتریان بالقوه می شود و شما اعتبار قابل توجهی کسب می کنید بدانید توجه مردم به کجا جلب شده و آنها را به برند خود هدایت کنید.

افراد مشهور حاضر به تبلیغ محصولات و خدمات شما هستند اینطور نیست که در کاخ های خود نشسته باشند و همه پیام ها و شرکت هایی که می خواهند آنها محصول شان را تبلیغ کنند، نادیده بگیرند و آنها را بلاک کنند بلکه آماده همکاری با برندها و شرکت های مناسب هستند.

احتمالا نام برندهای بزرگ را با تبلیغ افراد مشهور مانند Taco Bell ، Shaun McBride، Calvin Klein و Justin Bieber دیده باشید البته برندهای کوچکتر نیز قادر به استفاده تبلیغاتی از افراد مشهور بوده اند : مثلا Extensions Easilocks ، که از Vogue Williams برای تبلیغ محصول خود در اینستاگرام استفاده کرد.

Givenchy موفق به همکاری با Kendall Jenner گردید و Old Navy مگان رینکس را جهت تبلیغ محصولات خود به میلیون ها فالوورش در رسانه های اجتماعی متقاعد کرد.

مگان رینکس کیست 

در پروفایل توییترش خودش را به صورت ارائه توصیه های جالب در پادکست ام توصیف می کند. در پروفایل اینستاگرامش می گوید که در گریه زشت بر Hulu عالی است و ممکن است نام او را نشناسید اما با بیش از ۵۰۰۰۰۰ فالوور در توییتر و ۱۳۰۰۰۰۰ فالوور در اینستاگرام وی فرد مشهوری است.

شهرت یک اصطلاح نسبی است شاید راضی کردن یک ستاره بزرگ مانند تام کروز برای تبلیغ برند شما کار تقریبا غیرممکنی باشد البته غیر ممکن نیست می گویند وی بیگانه ها را دوست دارد اما شانس استفاده تبلیغاتی از افرادی مانند مگان رینکس برای برندهای کوچک متوسط بیشتر است.

پدر و مادر شما ممکن است حتی اسم این افراد را هم نشنیده باشند اما او در رسانه های اجتماعی معروف است و قدرت زیادی دارد که می توان از آن بعنوان اهرم استفاده نمود.

– در مود مخاطبان هدف خود تحقیق کنید 

چگونه می توانید متوجه شوید که کدام شخصیت برای برند شما مناسب است.
اگر در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی هستید آیا همیشه از یک فرد مشهور برای تبلیغ خود استفاده می کنید.
اگر خط تولید کفش کتانی دارید ، آیا از افراد ورزشکار استفاده کنید.
اول از همه، باید بدانید که چه کسانی ، فرد مشهور را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند.
آیا فالوورهای آنها ، مخاطبان هدف شما نیز هستند.
اگر محصولی برای دختران نوجوانی که استایل هری پاتر را دوست دارند دارید باید یک شخصیت مشهور با فالوورهای مشابه را پیدا کنید همین نکته برای افرادی که محصول گیاهی دارند، نیز صادق است.

باید کسی را پیدا کنید که حیوانات را دوست دارد و فالوورهایش عمدتا دوستداران حیوانات هستند هنگامی که لیستی از افراد مشهور بالقوه را درنظر گرفتید به پروفایل رسانه های اجتماعی هر کدام مراجعه کنید و ببینید چه افرادی آنها را دنبال می کنند این کار تنها با سر زدن به پروفایل آنها مشخص می شود تعامل در رسانه های اجتماعی فوق العاده مهم است.

وقتی به پروفایل رسانه های اجتماعی فرد مشهور مراجعه کنید و متوجه شوید که فالوورهای اصلی آنها جز مخاطبان هدف شما نیستند باید آنها بلافاصله را از لیست خود حذف کنید برای انجام این کار پست های آنها را بررسی کنید.

– به مزایایی که می توانید به فرد مشهور ارائه دهید فکر کنید

هیچ چیز افراد را به یک محصول فیزیکی مانند لوازم آرایش یا اکستنشن مو علاقمند نمی کند جز آنکه بتوانند آن را امتحان کرده و آن را حس نمایند پس کافیست محصول شما را فرد مشهور مورد علاقه تان امتحان کند.

یک محصول آرایشی جدید وجود دارد که عالی به نظر می رسد اما تا حدودی گران است.علاوه بر این محصول برند جدیدی است شما این برند را نمی شناسید و نمی دانید که این محصول چه کیفیتی دارد اگر فقط می توانستید سمپل رایگان آن را امتحان کنید! شما نمی توانید اما شخص مشهور می تواند.

وقتی افراد مشهوری را با یک محصول می بینیم، فورا احساس خوبی در مورد آن پیدا می کنیم به همین دلیل است که برندها در دهه های گذشته از تبلیغات افراد مشهور در آگهی های تلویزیونی استفاده کرده اند.

بهترین کار آن است که محصول خود را به صورت رایگان به آنها بدهید این کاری است که همه برندها انجام می دهند، چه بزرگ و چه کوچک دادن محصول به صورت رایگان بسیار جذاب است زیرا مثل درآمد موردانتظار نتیجه می دهد. فرض کنید چیزی را به صورت رایگان به دوست تان می دهید او از آن خوشش می آید و به ۵ نفر از دوستان خود می گوید و سپس این ۵ نفر محصول شما را تهیه می کنند.

اگر شما چیزی را به صورت رایگان به یک فرد مشهور بدهید و او از آن خوشش بیاید به میلیون ها فالوور خود می گوید و در نتیجه آنها محصول شما را خریداری می کنند!افراد مشهور صرفا این کار را بخاطر محبت برای شما انجام نمی دهند.حتما از شما خواهند پرسید .

محصولات خود را به آنها به صورت رایگان ارائه دهید سپس در مورد تمام مزایای محصول و همچنین آنچه که برند شما در پی آن است را به آنها بگویید. در مورد ارزش های خود صحبت کنید اما مطمئن شوید که ارزش های شما، ارزش های آنها را نیز منعکس می کند.

به عنوان مثال : اگر شما یک شکلات جدید گیاهی دارید و فرد مشهور مورد نظر گیاه خوار بوده و حیوانات برای او حائز اهمیت است می توانید به او بگویید که محصول شما می تواند بیشتر فالوورهایش را به رژیم گیاه خواری تبدیل کند.

– فرد ارتباط دهنده را پیدا کنید 

خیلی خوب است که در سال ۲۰۱۸ زندگی می کنیم پیدا کردن سلبریتی ها آسانتر از همیشه است هنگامی که پروفایل آنها را بررسی کردید اما در مورد آنها تردید داشتید کافیست به گوگل سر بزنید وکلمات کلیدی خاص مربوط به حوزه خود را در گوگل جستجو کنید.

اگر محصول شما یک شکلات گیاهی است می توانید سلبریتی های گیاه خوار را جستجو کنید این کار واقعا نباید خیلی طول بکشد و باید چند فرد را تنها با جستجوی کلمات کلیدی پیدا کنید و البته لازم نیست فقط از گوگل استفاده کنید اگر بیشتر دنبال افراد تاثیرگذار کوچکتر از مشاهیر برجسته هستید می توانید لینکدین را امتحان کنید.

باز تاکید می کنیم که کلمات کلیدی خاصی را جستجو کنید و کمی بگردید نکته عالی درباره لینکدین این است که به شما نشان می دهد چند نفر با یک فرد تأثیرگذار فاصله دارید.

به عنوان مثال فرض کنید یک فرد تأثیرگذار مناسب را پیدا می کنید همانطور که مشخص است شما قبلا با افرادی ارتباطی برقرار کردید که این فرد تاثیرگذار را می شناسد.

اگر می خواهید برای  بازاریابی سلبریتی ها به چند فرد مشهور و تاثیرگذار ایمیل ارسال کنید، باید ایمیل های خود را آنالیز کنید تا ببینید کدامیک از آنها ایمیل ها را باز کرده اند چون اگر این کار را نکنید فرصت ارزشمند سنجش چند معیار مهم را از دست می دهید. فرض کنید یک فرد مشهور حتی ایمیل شما را باز نمی کند. این افراد شما را نادیده نگرفته اند. بلکه شما نتوانسته اید توجه آنها را جلب کنید.

– با فرد مشهور تماس برقرار کنید (بازاریابی سلبریتی)

هنگامی که لیستی از چند فرد معروف جمع آوری کردید، وقت آن است که با آنها تماس داشته باشید باز ما خیلی خوشبختیم که در سال ۲۰۱۸ زندگی و کار می کنیم زیرا برقراری ارتباط با افراد مشهور و تأثیرگذار بسیار آسان است این افراد ممکن است همیشه پاسخ شما را ندهند اما نمی توانند که پنهان شوند.

ایده خوبی است که در اینجا شما کنترل را بدست گیرید مخصوصا اگر شما مدیرعامل شرکت خود هستید به طور مستقیم با فرد مشهور مورد نظر تماس بگیرید شما می توانید در رسانه های اجتماعی به آنها بطور مستقیم پیام دهید یا به آنها ایمیل بفرستید امروزه، پیدا کردن ایمیل افراد مشهور به هیچ وجه سخت نیست.

در واقع بسیاری از افراد مشهور ایمیل خود را در پروفایل رسانه های اجتماعی خود می گذارند روش تماس شما هر چه که باشد، پیام شما باید شخصی ساده و شفاف باشد. شما به دنبال برقراری ارتباط هستید اما به آنها نیاز دارید.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا