رفتن به محتوای اصلی
تهیه برنامه بازاریابی برای کسب و کارها

تهیه برنامه بازاریابی برای کسب و کارها

تهیه برنامه بازاریابی برای کسب و کارها

برنامه تان باید برای یک سال باشد برای شرکت های کوچک این زمان برای بازاریابی مناسب ترین است چیز ها عوض می شوند، مردم می روند، بازار ها تکامل پیدا می کنند، مشتری ها می آیند و می روند.

در ادامه پیشنهاد می کنم که بخشی از برنامه تان به آینده نزدیک یعنی دو تا چهار سال آینده اختصاص دهید اما بیشتر تمرکز تان می بایست بر روی سال جاری باشد.

برای نگارش برنامه به خودتان چندین ماه فرصت دهید حتی اگر تنها لازم شد فقط چند صفحه بنویسید. ساخت برنامه بار سنگینی در بازاریابی محسوب می شود. در حالی که اجرای برنامه چالش های مخصوص به خود را دارد .

اما انتخاب زمان و نحوه بازاریابی سخت ترین چالش است. اغلب برنامه های بازاریابی در اول سال و یا اگر سال مالی تان متفاوت است در آن زمان شروع می شوند.

تمام اعضای دخیل در شرکت تان شرکت ها عموما به دو دلیل کاملا متفاوت برنامه های بازاریابی خود را بسیار مخفیانه نگه می دارند یا اینکه خیلی ناقص هستند و مدیریت از نشان دادن آن ها شرمنده است و یا اینکه محکم و مملو از اطلاعات هستند که همین باعث می شود برای رقیب ها بسیار با ارزش باشند.

تمامی بخش های سازمان را درگیر طرح برنامه بازاریابی کنید. مهم نیست شرکت تان چقدر بزرگ است، از تمام بخش های شرکت تان، نظیر بخش مالی، تولید، پرسنل، منابع و غیره و همچنین بخش بازاریابی بازخورد دریافت کنید این موضوع بسیار مهم است زیرا از تمام بخش های شرکت شما برای طرح برنامه بازاریابی تان استفاده می کند.

افراد کلیدی در شرکت شما می توانند به شما داده های واقعی در خصوص اینکه چه چیز هایی قابل دست یابی هستند و چگونه می توانید به اهداف تان برسید می دهند و همچنین آن ها می تواند هرگونه بینشی که در مورد فرصت های احتمالی بازاریابی دارند را با شما به اشتراک بگذارند و بعدی جدید به برنامه بازاریابی تان اضافه کنند. اگر شما عملیاتی مدیریتی تک نفره را هدایت می کنید می بایست همه کار ها را خودتان به تنهایی انجام دهید.

تهیه برنامه بازاریابی برای کسب و کارها

تهیه برنامه بازاریابی برای کسب و کارها  تهیه برنامه بازاریابی برای کسب و کارها  تهیه برنامه بازاریابی برای کسب و کارها   تهیه برنامه بازاریابی برای کسب و کارها   تهیه برنامه بازاریابی برای کسب و کارها   تهیه برنامه بازاریابی برای کسب و کارها  تهیه برنامه بازاریابی برای کسب و کارها  تهیه برنامه بازاریابی برای کسب و کارها
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا