رفتن به محتوای اصلی
چند نمونه از مزایای دیجیتال مارکتینگ

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ در دیجیتال مارکتینگ شما می توانید تعداد دقیق افرادی را که صفحه ی اصلی وب سایت شما را دیده اند ، با نرم افزار آنالیزی مانند hubspot ببینید ، همچنین شما می توانید ببینید که بازدیدکنندگان از چه تعداد صفحات شما بازدید کرده اند ، از چه دستگاهی استفاده کرده اند و از کجا آمده اند.

با توجه به این داده ها شما می توانید ببینید چه تعداد افرادی از هر کانال استفاده می کنند تا سایت شما را ببینند و بنابراین می توانند آنها را اولویت بندی کنید و برایشان وقت بگذارید و اگر تنها ۱۰% از ترافیک شما از طریق جستجوی معمولی حاصل می شود ، شما باید زمان بیشتری را برای SEO بگذارید و درصد آن را افزایش دهید.

با بازاریابی آفلاین به سختی می توان گفت ، مردم قبل از تعامل با فروشنده و خرید ، چگونه با برند شما در ارتباطند در دیجیتال مارکتینگ شما می توانید الگو و روند رفتار مردم را طی پرسه ی خرید مرود توجه قرار دهید و از این طریق تصمیمات آگاهانه تری در مورد چگونگی جذب آنها به وب سایت خود در بالای قیف بازاریابی بگیرید.

عملکرد محتوا

تصور کنید که شما یک بروشور برای محصول خود تهیه کرده اید که به نوعی یک محتوا است آن را به صندوق پستی افراد می فرستید. با این روش شما می توانید بداتید که چه تعدادی از افراد آن را خوانده اند و چه تعدادی آن را دور انداخته اند.

حال تصور کنید که این بروشور را در وب سایت خود گذاشته اید. شما می توانید دقیقاً ببینید چه تعداد افرادی آن را دیده اند و اطلاعات تماس آنهایی را که آن را دانلود کرده اند ، جمع آوری کنید شما نه تنها می توایند ببینید که چه کسانی محتوای شما را دوست داشته اند بلکه زمانی که مردم آن را دانلود می کنند واجدین شرایط خرید را از بینشان تشخیص می دهید.

 

مدل سازی پیوند

یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ همراه با ابزار و تکنولوژی های مناسب شما را قادر می سازد تا مسیر فروش را از مشتری تا انجام خرید ردیابی کنید ما به این مدل سازی پیوند می گوییم.مدل سازی پیوند به شما این امکان را می دهد که چگونگی جستجو محصولتان توسط مشتری و خرید آن را بررسی کنید و در مورد بخش هایی از استراتژی بازاریابی خود تصمیم گیری های آگاهانه انجام دهید یا بخش نهایی از آن را اصلاح کنید.اتصال نقاط بین بازاریابی و فروش بسیار مهم است شرکت هایی با فروش قوی نرخ رشدی معادل ۲۰% در سال دارد ، در صورتیکه شرکت هایی که از هماهنگی ضعیفی برخوردارند ۴% کاهش درآمد پیدا می کنند. اگر شما بتوانید پروسه خرید خود را با استفاده از فن آوری های دیجیتال بهبود ببخشید ، احتمالاً کسب و کارتان رشد مثبت خواهد کرد.

 

شبکه های اجتماعی

با گسترش شبکه های اجتماعی و استفاده مردم از آنها و افزایش اهمیت رسانه های اجتماعی ، تبلیغات محصول شما با به اشتراک گذاری توسط افراد انجام می شود و از این طریق افراد بیشتری به طور مستقیم از مزایای محصول شما آگاه می شوند بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز از اجزای مهم دیجیتال مارکتینگ است.

دسترسی جهانی

یک وب امکان یافتن بازارهای جدید و تجارت در سطح جهانی را تنها با یک سرمایه اولیه کوچک برای شما فراهم می کند. بازاریابی دیجیتال به کمپین های تبلیغاتی اجازه می دهد در هر قسمت از جهان قابل مشاهده باشد.

تبدیل شدن به حالت رقابتی

به طورکلی بازاریابی دیجیتال بیان کننده این مسئله است که هرکسب و کاری در زمان  فعلی در چه وضعیتی است و چگونه کار می کند و در آینده نیز چگونه کار خواهند کرد. اگر کسب و کار شما در حال حاضر در رقابت بازاریابی دیجیتال نیست، پس شما از جایگاه خوبی در میان صاحبان کسب وکار برخوردار نیستید. اما با به کارگیری استراتژی های بازاریابی هوشمند و دیجیتال، کسب و کار شما حالت رقابتی پیدا می کند و شما می توانید جایگاه خود را در میان سایر کسب و کارها بیابید.

هزینه کم

توسط یک بازاریابی دیجیتال به درستی برنامه ریزی شده و هدفمند و موثر می توان مشتریان مناسب را با هزینه بسیار پایین تر از روش های بازاریابی سنتی کسب کرد.

افزایش میزان سود دهی

از دیگر مزایای دیجیتال مارکتینگ(بازاریابی دیجیتال) استفاده از تکنیک ها وابزار های دیجیتال مارکتینگ، برای سود دهی فراوانی به صاحبان کسب و کار می باشد.

نتایج قابل اندازه گیری و قابل پیگیری

ارزیابی بازاریابی آنلاین خود توسط تجزیه و تحلیل وب و سایر ابزارهای ارزیابی آنلاین به شما نشان خواهد داد که تا چه اندازه کمپین شما موثر واقع شده است. شما می توانید اطلاعات دقیق تری در مورد چگونگی استفاده مشتریان از وب سایت خود و یا بازخورد تبلیغات تان بدست آورید. همچنین این امکان نیز وجود دارد که با استفاده از ابزارهای ارزیابی دیجیتال آن ها را به گونه ای تنظیم نمائید تا دقیقا به شما نشان دهد که چقدر درآمد از هر یک از تاکتیک های دیجیتالی که شما به کار می برید، به دست می آید. با تجزیه و تحلیل وب سایت خود، شما می توانید تعداد بازدید کنندگانی را که به سایت شما می آیند و از سایت شما بازدید می کنند، مشاهده کنید و اینکه از کدام صفحات بازدید می کنند و چه مدت آن ها در هر صفحه وقت صرف می کنند. شما همچنین می توانید ببینید که در چه روز هایی و در چه زمان هایی ترافیک سایت و همچنین نرخ پیگیری های در سایت بیشتر است. همه این اطلاعات یک دید خوبی به شما می دهد که به بهبود تبلیغات شما کمک می کند.به عنوان مثال، فرض کنید که شما مجموعه ای از پست های وبلاگ را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا نوشته اید. حال می خواهید تعیین کنید که آیا باید به این روند نوشتن محتوا ادامه دهید یا روی موضوعات دیگر تمرکز کنید. در چنین مواقعی شما می توانید به سرعت و به راحتی به تجزیه و تحلیل وبلاگ مراجعه کنید تا ببینید که چه تعداد از بازدیدکنندگان محتوای وبلاگ را خوانده اند. پیگیری موفقیت آمیز در این کمپین بازاریابی محتوا در زمان واقعی به شما این امکان را می دهد که از منابع خود بهترین استفاده را نموده و بیشتر از تاکتیک های رقابتی انتخاباتی خود استفاده کنید.

شخصی سازی

شخصی سازی نیز یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ(بازاریابی دیجیتال) می باشد. به این ترتیب که، اگر پایگاه داده مشتری شما به وب سایت شما مرتبط است، هر زمان که کسی از سایت شما بازدید می کند، می توانید از آنها را با پیشنهادات هدفمند خود استقبال نمائید. هرچه بیشتر مشتریان از سایت شما خریداری کنند، بهتر می توانید پروفایل مشتری خود را اصلاح نموده و به طور موثر به آنها دسترسی داشته باشید.استفاده از منابع مختلف – با به کار گیری رسانه های اجتماعی و مدیریت دقیق آن ها ، می توانید وفاداری را در مشتریان ایجاد نمائید و در این صورت نزد آنان معتبرتر شوید و با اعتبار خود برقراری ارتباط با آن ها را آسان تر نمائید.

بهینه سازی آسان

بازاریابی دیجیتال همراه با گزارش می باشد. در این صورت زمانی که در گزارشات شما با موردی مواجه می شوید که انجام نشده است و مایلید برای بهبود کار خود آن را اجرا کنید، به راحتی می توانید این کار را انجام دهید و تغییرات را اعمال نمائید. شما حتی می توانید موارد مختلف را امتحان نموده و از هر کدام نتایج بهتری گرفتید همان ها را عملی نمائید. در واقع یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی دیجیتال این است که به شما این امکان را می دهد تا خریداران ایده آل خود را هدف قرار دهید. هنگامی که شما از یک بیلبورد تبلیغاتی استفاده می نمائید و یا آگهی خود را در یک مجله قرار می دهید، در واقع شما تیری در تاریکی انداخته اید و کاملا مشخص نیست که این تبلیغ به دست مخاطب مورد نظر شما برسد. اگرچه راه هایی برای افزایش شانس موفقیت شما با تاکتیک های بازاریابی سنتی وجود دارد، اما با این وجود قابلیت هایی که برای هدفمند سازی تبلیغات در بازاریابی دیجیتال ارائه شده است، در بازاریابی سنتی وجود ندارد. با استفاده از بازاریابی دیجیتال، می توانید اطمینان حاصل کنید که مصرف کنندگان مناسب محتوای شما را مشاهده می کنند.آنچه که از اهمیت بیشتری برخوردار است این است که رسانه های اجتماعی یک بستر موثر ارتباطی را توسط مشتریان هدف فراهم می کند. به جای اینکه مدام مطالب تبلیغاتی را برای مشتریان پست نموده و هیچ پاسخی از آن ها دریافت نکنید، شما می توانید یک مکالمه یک-به-یک در زمان واقعی داشته باشید که به شما این امکان را می دهد تا برند خود را ارزش گذاری کنید.بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را میدهد تا با مشتریان تلفن همراه ارتباط برقرار کنید. یکی دیگر از مزایای بازاریابی دیجیتال این است که به شما اجازه می دهد با مشتریانی که در حال مشاهده و استفاده از محتوا در دستگاه های تلفن همراه خود هستند، ارتباط برقرار کنید. بیش از نیمی از کاربران آنلاین، از یک دستگاه تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند. بازاریابی دیجیتال می تواند به شما این امکان را بدهد تا به افراد با تلفن همراه، تبلت ها و رایانه های رومیزی دسترسی پیدا کنید. دربازاریابی دیجیتال شما به راحتی می توانید استراتژی ها و تاکتیک های خود رابا نتایج خود هماهنگ نمائید. در حالی که تاکتیک های بازاریابی سنتی ممکن است شما را مجبور کند هفته ها یا حتی ماه ها را صبر کنید تا تعیین کنید که کدام استراتژی ها کار می کنند و کاربردی ترند، بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد تا نتایج واقعی در رقابت های انتخاباتی خود را مشاهده کنید و تاکتیک های خود را با هم تطبیق دهید تا نتایج را بهبود ببخشید.

تطابق آسان

دانش عملکردی یک آگهی، یک کسب و کار را از نحوه ادامه فرآیند مارکتینگ آگاه می سازد. برای یک کمپین تبلیغاتی که به خوبی کار می کند، تنها با یک کلیک می توان در آن سرمایه گذاری کرد. اما یک آگهی که به دور از انتظار ارائه شده است، یا به طور کامل و به راحتی متوقف خواهد شد.

به اشتراک گذاری آسان

اکثر کانال های بازاریابی دیجیتال قابلیت های به اشتراک گذاری را دارند که به مقالات اجازه می دهد تا به اشتراک گذاشته شود که این به ایجاد یک اثر چندگانه کمک می کند و ظرفیت فوق العاده ای برای بهبود نتایج فروش درپی دارد که این از مزایای دیجیتال مارکتینگ(بازاریابی دیجیتال) محسوب می شود.

ارزهای اجتماعی

بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد که با استفاده از انواع مختلف محتوای رسانه های غنی، کمپین های جذاب ایجاد کنید. این کمپین ها در اینترنت می توانند ارزهای اجتماعی را به دست آورند و از یک کاربر به کاربر دیگر منتقل شود و نیز به تبلیغات ویروسی تبدیل شود.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا