رفتن به محتوای اصلی
معرفی روش های بازاریابی ویروسی

معرفی روش های بازاریابی ویروسی

معرفی روش های بازاریابی ویروسی

روش های مختلفی برای اجرای یک استراتژی موفق بازاریابی ویروسی وجود دارد که برتری برخی از آنها به بقیه کاملا قابل مشاهده است. در ادامه ۶ روش برای اجرای بازاریابی ویروسی به شما معرفی خواهیم کرد. به یاد داشته باشید که کمپین بازاریابی ویروسی شما لازم نیست همه روش های زیر را در برگیرد اما می‌توان با ترکیب چندتایی از آنها، یک کمپین بازاریابی موفق ایجاد کرد.

 

محصول یا سرویس با ارزش خود را هدیه دهید

در دایره لغات یک بازاریاب کلمه «رایگان» قدرتمندترین کلمه‌ای است که یافت می‌شود بیشتر برنامه‌های بازاریابی ویروسی یک کالا یا یک سرویس جذاب را به کاربر هدیه می‌دهد تا توجه او را به سمت پیام بازاریابی خود جلب کند. این کالا یا سرویس می‌تواند شامل این موارد باشد :

سرویس ایمیل رایگان ، اطلاعات رایگان ، دکمه‌های کاربری رایگان و نرم‌افزارهای رایگان که کارایی خیلی خوبی دارند اما ترجیحا نسخه Pro آنها قابلیت‌های بیشتری دارد.

معمولا کسانی که به سراغ بازاریابی ویروسی می‌روند با تاخیر لذت سودآوری را می‌چشند آنها ممکن است امروز یا حتی فردا سوددهی نداشته باشند اما می‌دانند که «به زودی و تا آخر عمرشان طعم سودآوری را خواهند چشید.

صبر در این زمینه چیز مهمی است کلمه رایگان چشم‌ها را به سمت خود جلب می‌کند. سپس چشم‌ها دیگر چیزهای خواستنی که شما می‌فروشید را می‌بینند و این یعنی شما درآمد خواهید داشت همین چشم‌ها هستند که آدرس ایمیل‌های با ارزش سودهای تبلیغاتی و فرصت‌های فروش اینترنتی را برای شما به ارمغان می‌آورند. بنابراین کالایی را هدیه دهید و سپس همان کالا را بفروشید.

پیام خود را ساده انتقال دهید

پرستاران بهداشت عمومی معمولا در فصل سرماخوردگی توصیه می‌کنند: از مردمی که سرفه می‌کنند فاصله بگیرید دست‌های خود را مرتب بشویید و چشم بینی و دهان خود را لمس نکنید. ویروس‌ها زمانی منتقل می‌شوند که ما راه را برای انتقال آنها ساده کرده باشیم.

در زمینه بازاریابی ویروسی نیز باید چنین پیام‌هایی داشته باشید این پیام‌ها باید ساده باشند تا مردم آنها را به حافظه خود بسپارند و راحت‌تر آن پیام‌ها را منتقل کنند. بازاریابی ویروسی در اینترنت خیلی بهتر کار می‌کند چرا که در این فضا ارتباط مردم با یکدیگر بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر است.

 

در این مسیر کسب و کار کوچک شما خیلی زود بزرگ می‌شود

برای پراکنده شدن مثل شعله‌های آتش ، روش‌های انتقال از یک کسب و کار کوچک به کسب و کاری بزرگ باید به سرعت انجام شود نقطه ضعف بازاریابی ویروسی که Hotmail اجرا کرد این بود که آنها باید از سرور‌های خودشان برای ارسال ایمیل استفاده می‌کردند. اما آنها می‌دانستند اگر به موفقیت برسند باید به سرعت سرور‌های خود را افزایش دهند تا بتوانند پاسخگوی نیاز مشتریان باشند و گرنه محکوم به شکست خواهندبود.

در واقع اگر ویروس قبل از پخش شدن، عامل پخش خود را از بین ببرد، هدف اصلی محقق نشده‌ است بنابراین در بازاریابی ویروسی باید همیشه یک قدم جلوتر از موقعیت کنونی خود فکر کنید و خود را برای مواجهه با سیل عظیم‌تر مشتریان آماده کنید شما باید بتوانید مقیاس فعالیت‌های خود را در بازاریابی ویروسی به دست آورید و برای آن آماده شوید.

از انگیزه‌ها و محرک‌ها استفاده کنید

یک استراتژی اجرای بازاریابی ویروسی که هوشمندانه تهیه شده باشد از انگیزه‌ها و محرک‌های مشترک بین انسان‌ها بهره می‌برد برای مثال سالهای اولیه ظهور وب و اینترنت یک مرورگر مشهور به نام Netscape وجود داشت و شعار آن که مثل یک ویروس بین مردم پخش شد، “Netscape Now” بود.

در واقع مردم دوست داشتند به اصطلاح «باحال» به نظر برسند و از همین رو به استفاده از Netscape رو آوردند مردم همیشه دوست دارند مشهور و شنیده شوند با توجه به همین نیاز، از آن زمان راه‌های بسیار زیادی برای ارتباط برقرار کردن در اینترنت پدید آمده و شاهد تعداد زیادی شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های گفت‌ وگو مثل تلگرام هستیم.

شما باید بتوانید یک استراتژی بازاریابی طراحی کنید که بتواند از همین خواسته‌ها و علایق مردم به نحو احسنت استفاده کرده و آنها را به سمت استفاده از سرویس شما تحریک کند.

از شبکه‌های ارتباط جمعی کنونی استفاده کنید

اکثر مردم اجتماعی هستند و از شبکه‌های اجتماعی نیز خیلی استفاده می‌کنند بر اساس تحقیق دانشمندان علوم اجتماعی،  هر فرد به طور متوسط با ۸ الی ۱۲ نفر یک شبکه تشکیل می‌دهد که دوستان و آشنایان نزدیک او را شامل می‌شوند.

اما به طور کلی در جامعه ممکن است ده‌ها، صدها و یا هزاران نفر دیگر را بشناسد و با آنها ارتباطی اندک داشته باشد. برای مثال پیش‌خدمت یک رستوران ممکن است در هفته صدها نفر را ببیند و با آنها صحبت کند.

امروزه برای اجرای بازاریابی ویروسی باید دنبال چنین افرادی در اینترنت بگردید که با افراد زیادی ارتباط دارند و می‌توانند برای شما مفید باشد باید یاد بگیرید پیام بازاریابی خود را در بین مکالمات روزمره مردم بگنجانید تا بتوانید به سرعت تاثیر آن را در رشد کسب و کار خود ببینید.

از منابع دیگران هم استفاده کنید

خلاقانه‌ترین کمپین‌های بازاریابی ویروسی از منابع دیگران هم استفاده می‌کنند تا پیام خود پخش کنند برای مثال می‌توانید با استفاده از متن یا لینک‌های گرافیکی و گذاشتن آنها در وبسایت دیگران بازاریابی کنید. مثل نویسنده‌ای که مقالات خود را به رایگان در اختیار دیگر سایت‌ها قرار می‌دهد و آنها نیز با منتشر کردن آن مقالات به نوعی پیام بازاریابی نهفته در این مقالات را هم منتشر می‌کنند.

در این شرایط اگر مقاله یا خبری که آماده می‌کنید ارزش بالایی داشته باشد ممکن است توسط نشریات نیز بازتاب داده شده و به خودی خود هزاران نفر را به سمت شما و پیام بازاریابی‌تان جلب کند بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که گاهی برای انجام یک کمپین بازاریابی ویروسی از منابع دیگران هم استفاده کنید تا به هدف خود برسید.

معرفی روش های بازاریابی ویروسی

معرفی روش های بازاریابی ویروسی  معرفی روش های بازاریابی ویروسی  معرفی روش های بازاریابی ویروسی معرفی روش های بازاریابی ویروسی معرفی روش های بازاریابی ویروسی   معرفی روش های بازاریابی ویروسی معرفی روش های بازاریابی ویروسی
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا