رفتن به محتوای اصلی
نکاتی در زمینه اهمیت بازاریابی دیجیتال

نکاتی در زمینه اهمیت بازاریابی دیجیتال

نکاتی در زمینه اهمیت بازاریابی دیجیتال

اهمیت بازاریابی دیجیتال چه برای کسب و کارهای نوپا یا کوچک و چه برای کسب و کارهای بزرگ و برندهای معروفد ، غیرقابل انکار است اما دلیل این تب بازاریابی دیجیتال در دنیا چیست.

در ادامه نکاتی در راستای اهمیت و ارزش هایی که بازاریابی دیجیتال با خود به همراه دارد ارائه کرده ایم :

توسعه و نفوذ روزافزون تکنولوژی در جامعه : توسعه روزافزون تکنولوژی و همه گیر شدن پدیده آنلاین غیر قابل انکار است قسمت قابل توجهی از جامعه مخاطب شما آنلاین هستند.

کنجکاوی مشتریان درباره نظرات دیگران علاوه بر نظر خود شما : مشتریان دیگر مانند سابق به نظرات شما درباره خودتان اکتفا نمی کنند؛ آن ها به دنبال نظرات و پیشنهادات کسانی هستند که از محصولات یا خدمات شما ویا مشابه شما استفاده کرده اند فضای آنلاین ، یک فضای بسیار عالی برای رسیدن به نتایج مطلوبشان است.

سهولت دریافت بازخورد از مشتری (دوسویه شدن تعاملات) : دیگر دنیا ، دنیای تعاملات یک جانبه نیست امروزه مخاطب انتظار دارد اگر وقتی برای شنیدن حرف های شما می گذارد، شما نیز به همان نسبت برای شنیدن حرف های او وقت بگذارید از طرفی اینکه دیگران راجب شما چه می گویند، یک فاکتور پراهمیت است. فضای آنلاین این دسترسی و تعاملات دوجانبه را سهولت می بخشد.

نسل های نوجوان و جوان پرتعداد کشور : اگر قشر جوان و نوجوان را فعال ترین نسل ها در فضای آنلاین بدانیم، شاید جالب باشد که بدانید جمعیت افرادی با رنج سنی ۵ الی ۴۰ ساله کشور بیشاز ۶۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

گرایش روز افزون به آنلاین بودن : با مشاهده سهولت تراکنش ها و تعاملات در فضای وب روز به روز به علاقه مندان این فضا افزوده می شود. تراکنش های مالی خرید و فروش از ۱۴۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۶۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ رسیده است.

هزینه کمتر: برخلاف تکنیک های آفلاین، که تبلیغات در آن ها هزینه های سرسام آوری را برای سازمان ها و شرکت ها به همراه دارد، ورود و پیشرفت در فضای آنلاین آنچنان هزینه های سنگینی به همراه ندارد طوریکه این فاکتور خود یکی از چالش های رقابت در فضای آنلاین می باشد و زمینه ورود کسب و کارهای کوچک را بسیار مهیا می سازد.

سنجش آسان نتایج و میزان بازگشت سرمایه (ROI) : یکی از فاکتورهایی که بازاریابی دیجیتال آنلاین را بسیار محبوب ساخته است، سادگی سنجش نتایج عملکرد و میزان بازگشت سرمایه به طرق مختلف در این فضا می باشد. شیوه هایی نظیر ترافیک سایت، نرخ تبدیل، تعداد ایمیل های مشاهده شده، تعداد دفعات کلیک بر روی یک لینک و … از جمله روش های سنجش عملکرد می باشند.

رشد درآمدزایی: حتی اگر در دنیای آفلاین خود درآمد قابل توجهی دارید، ورود به دنیای دیجیتال می تواند سهم شما را از درآمدهای بخش بازار خود افزایش دهد در غیر این صورت باید شاهد ربوده شدن سهم آفلاین خود نیز در آینده ای نزدیک باشید.

کمک به توسعه برند : این روزها برند سازی یکی از رویکردهای محبوب برای اشخاص حقیقی و حقوقی است حضور در فضای آنلاین به بهتر دیده شدن و شناخته شدن شما و برند شما کمک شایانی می کند.

نکاتی در زمینه اهمیت بازاریابی دیجیتال

نکاتی در زمینه اهمیت بازاریابی دیجیتال  نکاتی در زمینه اهمیت بازاریابی دیجیتال   نکاتی در زمینه اهمیت بازاریابی دیجیتال  نکاتی در زمینه اهمیت بازاریابی دیجیتال   نکاتی در زمینه اهمیت بازاریابی دیجیتال   نکاتی در زمینه اهمیت بازاریابی دیجیتال  نکاتی در زمینه اهمیت بازاریابی دیجیتال
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا