رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با بازاریابی جاذبه ای

آشنایی با بازاریابی جاذبه ای

آشنایی با بازاریابی جاذبه ای

بازاریابی جاذبه ای درونگرا یا به طور خلاصه بازاریابی جاذبه ای با هدف ایجاد ارزش برای مشتریان ، از طریق تکنیک های بازاریابی دیجیتال آنلاین که در صدر آن ها محتوای با کیفیت قرار دارد یک رویکرد استراتژیک جدید به بازاریابی، به خصوص بازاریابی دیجیتال می باشد بیایید با هم نگاه دقیق تری پدیده بازاریابی جاذبه ای که تنها یک دهه از ظهور آن می گذرد بیاندازیم.

 

ریشه های شکل گیری مفهوم بازاریابی جاذبه ای :

بازاریابی جاذبه ای، مفهومی است که ظهور و توسعه آن در دهه اخیر ریشه در فاکتورهای زیر داشت :

تغییر الگوی رفتاری و خرید مشتری : امروزه مخاطبان بازار هدف ما، باهوش تر از سابق شده اند. دیگر به تبلیغات پر ذرق و برق رسانه های جمعی(تلویزیون، رادیو، تبلیغات محیطی و …) به سادگی دل نمی دهند از طرفی عادات و سرگرمی های آن ها نیز تغییر یافته است.

تکنولوژی و رسانه های اجتماعی : با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و همچنین همراهی فاکتورهایی نظیر ارزان تر بودن و در دسترس تر بودن، مشتریان پاسخ های خود را روز به روز بیشتر در بستر اینترنت و رسانه های اجتماعی جستجو کرده و می یابند.

ناکارآمدی تکنیک های بازاریابی سنتی – وقفه ای : بازاریابی سنتی دیگر جذابیت سال های پیش را ندارد و روز به روز مخاطبان خود را از دست می دهد. بیلبوردها، تبلیغات چاپی، تبلیغات تلویزیونی و …، همگی چرخه ی عادی زندگی مردم را قطع کرده و دیگر مزاحم فعالیت های روزمره آن ها به شمار می آیند و این تکنیک ها را به بازاریابی وقفه ای تبدیل کرده اند.

گوشی های هوشمند : گوشی های هوشمند را می توان در دسته تکنولوژی دسته بندی کرد اما اهمیت آن در توسعه بازاریابی دیجیتال و نیز نقش پررنگ آن در زندگی روزمره، آن را به یک فاکتور مهم جهت ارزیابی مجزا بدل کرده است. این ابزار ، در واقع دسترسی مشتریان ما را به عوامل فاکتور تکنولوژی و رسانه های اجتماعی (به خصوص اینترنت) آسان تر کرده است.

 

بازاریابی جاذبه ای یک رویکرد استراتژیک به بازاریابی دیجیتال می باشد که با استفاده از تکنیک های بازاریابی دیجیتال آنلاین ، نظیر بازاریابی محتوا، وبلاگ نویسی ، رسانه های اجتماعی ، بهینه سازی موتورهای جستجو و … که در  صدر آن ها محتوای باکیفیت قرار دارد سعی در ایجاد آگاهی از برند و دیده شدن سازمان توسط مشتریان و جذب مخاطبان به سمت پیشنهادات سازمان را دارد.

 

این رویکرد، تنها به یافتن سازمان توسط مشتریان بالقوه و ایجاد آگاهی از برند بسنده نمی کند. بلکه به دنبال آن است تا با ایجاد ارزش بیشتر در طول چرخه خرید مشتری ، او را باز هم به سمت سایر پیشنهاداتی که سازمان ارائه می دهد و می تواند برای او مفید واقع شود ، بازگرداند و با ایجاد یک تجربه خوب، از او یک مبلّغ برای سازمان سازد.

آشنایی با بازاریابی جاذبه ای

آشنایی با بازاریابی جاذبه ای   آشنایی با بازاریابی جاذبه ای   آشنایی با بازاریابی جاذبه ای   آشنایی با بازاریابی جاذبه ای   آشنایی با بازاریابی جاذبه ای  آشنایی با بازاریابی جاذبه ای   آشنایی با بازاریابی جاذبه ای   آشنایی با بازاریابی جاذبه ای   آشنایی با بازاریابی جاذبه ای
Web Master

یک نظر برای این نوشته موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا