رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با بازاریابی فرهنگی

آشنایی با بازاریابی فرهنگی

آشنایی با بازاریابی فرهنگی

بازاریابی فرهنگی موضوع ساده‌ای نیست و اهمیت آن بیشتر از چیزی است که این روزها مرسوم و متداول شده است در واقع فرهنگ چیزی است که بازاریابان را قادر می‌سازد تا ارتباط و تعامل بیشتری را با مخاطبان خود برقرار کرده و اینگونه باعث افزایش رشد کسب‌ و کار خود شوند عدم پذیرش اهمیت فرهنگ در برند سازی و ایجاد کسب‌ و کار همان چیزی است که شما را در معرض ضعف رقابتی قرار می‌دهد.

 

” آقای Rob Fields از فعالان حوزه‌ی بازاریابی و کسب‌ و کار معتقد است که برندها هرگز به طور مستقیم با مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار نمی‌کنند بلکه این ارتباط همیشه از طریق  فرهنگ صورت می‌گیرد و به همین علت نباید به هنگام توسعه استراتژی‌های بازاریابی نادیده گرفته شود.

 

یک مثال ساده برای فهم بهتر بازاریابی فرهنگی :

سلیقه و ترجیحات ما به واسطه زبان ، فرهنگ ، مذهب ، ارزش‌ ها و عادت‌ های کشور مادری‌ مان شکل می‌گیرد.

 

نوشیدن آب پرتقال به هنگام صبح یک جریان اصلی در تمام کشورها به شمار می‌آید چینی‌ها به رغم اینکه آب پرتقال دوست دارند اما تمایل ندارند که به هنگام صبح آن را بنوشند زیرا معتقدند که خیلی سرد و اسیدی است و برای صبحانه ترجیح می‌دهند که نوشیدنی‌ های گرم مصرف کنند شاید همین نمونه‌ی ساده بتواند اهمیت بازاریابی فرهنگی را برای شما روشن کند.

علاوه بر این بازاریابان باید خلاقیت خود را برای جذب مخاطبان متنوع بکار بگیرند.

شاید در گذشته ترجمه بروشور یا براکت‌های تبلیغاتی برای کسب‌ و کارها به زبان‌های دیگر کافی بود اما امروزه بازاریابان باید پیشرفت کنند برای مثال استفاده از تصاویر مرتبط با فرهنگ هر یک از مخاطبان برای برندها ، شیوه‌ی خلاقانه‌ای است که نشان می‌دهد شما درک بالایی در مورد جوامع آن‌ها دارید.

آشنایی با بازاریابی فرهنگی

آشنایی با بازاریابی فرهنگی  آشنایی با بازاریابی فرهنگی  آشنایی با بازاریابی فرهنگی آشنایی با بازاریابی فرهنگی  آشنایی با بازاریابی فرهنگی  آشنایی با بازاریابی فرهنگی  آشنایی با بازاریابی فرهنگی
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا