رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با بازاریابی مخرب

آشنایی با بازاریابی مخرب

آشنایی با بازاریابی مخرب

بازاريابى مخرب به روشى از بازاريابى گفته مي شود که در آن با ايجاد خلاقيت در محصول و روش هاى بازاريابى جديد ، عرصه را براى ديگر رقبا تنگ کرده و به ندرت آنها را از گردانه رقابت خارج ميکند. اما در اين روش يک راز و تکنيک اساسى وجود دارد و آن هم تداوم خلاقيت و پيدا کردن روش هاى جديد است.

و اگر اين خلاقيت يک بار انجام شود و بعد از جلب توجه ها و افزايش فروش ، اين خلاقيت ادامه نداشته باشد روشى بيهوده است که پس از مدتى به جاى رقبا برند خود را از دور خارج ميکنيد.

به عبارتی استفاده از تکنولوژی های خلاق با کاهش هزینه ها، ایجاد تنوع و … می تواند بعضی شغل ها را از بین ببرد برای مثال با مطرح شدن کسب و کارهای اسنپ (snap) و تپسی (tap30) در ایران بسیاری از آژانس ها و … با مشکل جدی در کسب و کار خود مواجه شده اند این انفاق را disruption می گویند.

درواقع برهم زنندگی یکی از مفاهیم رایجی است که به ویژه معمولا در فضای بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد این مفهوم به تکنولوژی ای اشاره می کند که می تواند در این فضا تغییر موج ایجاد کند و با استفاده از آن برند ها بازارهای جدید بدست می آورند.

 

یک مثال :

فرض کنيد در يک شهر ۴ کارخانه توليد آب معدنى وجود دارد و اين ۴ شرکت در رقابتى تنگاتنگ باهم هستند يکى از رقبا با عوض کردن نوع طراحى بطرى ها، کمى از رقبا جلومى افتد و مدتى مورد توجه است.

اگر اين کارخانه دست از ايده پردازى و ابداع روش هاى جديد بردارد مدتى بعد ديگر کارخانه ها براى پيشى گرفتن از او وارد عمل ميشوند و آن کارخانه به علت از دست دادن تکاپوى خود بازار را واگذار ميکند.

 

نحوه ايده پردازى جهت بازاریابی مخرب :

يکى از راه هاى تخريب بازار وارد کردن ايده هاى نوين است اما چه کنيم تا درصد استقبال مردم از ايده هاى ما بيشترين درصد باشد لازمه اين کار تفاوت فاحش در ايده هاست.

اگر کارخانه قبلى نوع طراحى بطرى را عوض کرد شما تنها به سبک طراحی جديد اکتفا نکنيد براى مثال جنس بطرى ها و مواد به کار رفته در آن را تغییر دهيد تا يک ترکيب جديد به وجود آيد شرکت هاى رقيب تا بخواهند روش جديد شما را کشف کنند شما برد خود را کرده ايد اينجاست که شما بايد در پى ايده بعدى باشيد تا به آنها اجازه رسيدن به خود را ندهيد .

آشنایی با بازاریابی مخرب

آشنایی با بازاریابی مخرب  آشنایی با بازاریابی مخرب  آشنایی با بازاریابی مخرب آشنایی با بازاریابی مخرب  آشنایی با بازاریابی مخرب آشنایی با بازاریابی مخرب آشنایی با بازاریابی مخرب  آشنایی با بازاریابی مخرب
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا