رفتن به محتوای اصلی
مدل های کسب و کار اینترنتی

مدل های کسب و کارهای اینترنتی

مدل های کسب و کارهای اینترنتی

امروزه اینترنت در زندگی روزمره ما تاثیر زیادی ایجاد کرده است بطوری که هر کسی می تواند با کمترین سرمایه یک کسب و کار های اینترنتی راه اندازی نماید. هر کسی که به فکر تولید یک محصول باشد حتی قبل از اینکه محصول خود را کامل کند به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود می رود.

راه اندازی کسب و کار های اینترنتی

در اولین قدم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی، باید ایده ای داشته باشید. در این دنیای مجازی که پر از ایده‌ها و محصولات و خدمات می‌باشد باید نقشه‌ای داشته باشید که برای کاربران اهمیت درنگ داشته باشد. یک ایده جدید می‌تواند شما را خیلی سریع در اینترنت به بقیه معرفی کند. البته همیشه هم به این شکل نیست. هم در ایران و هم در کشور‌های دیگر بسیاری از کسب و کار‌های قدرتمند، ایده‌های جدیدی نداشته‌اند بلکه با استفاده از ایده‌های تکراری ولی روش‌های تبلیغات متفاوت توانسته اند افراد را به خود جلب کنند. برای مثال سایت Alibaba را در نظر بگیرد. این سایت در سطح قاره آسیا یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی خرده فروشی می‌باشد که این ایده فقط مختص Alibaba نبوده و خیلی قبل تر از آن سایت Amazon این کار را انجام می‌داد. با این حال امروزه می‌بینیم که Alibaba بسیار پیشرفت کرده و در کشور‌های آسیایی، شناخته شده است.

کدام مدل کسب و کار اینترنتی مناسب است ؟

برداشت بیشتر افراد از نام کسب و کار اینترنتی ، فروشگاه های کسب و کار اینترنتی می باشد. یعنی اکثر افراد فکر می کنند برای داشتن یک مدل کسب و کار اینترنتی باید یکسری محصولات فیزیکی داشت تا بتوان از طریق یک فروشگاه اینترنتی آن ها را فروخت. نمونه بارز این فروشگاه ها ، دیجی کالا و بامیلو هستند.

وقتی بیشتر دقت می کنیم متوجه می شویم یکری کسب و کارهای اینترنتی دیگر نیز در اطراف ما وجود دارد. مثلا تاکسی اینترنتی اسنپ و تاپ سی ، اپلیکیشن های دیوار و بازار ، سایت های آپارات و تماشا ، اپلیکیشن آپ ، سایت تخفیفان و صد ها مدل کسب و کار اینترنتی متفاوت که هر کدام به نحوی کسب درآمد از اینترنت دارند.

حال با توجه به موارد فوق بهتر است که کسب و کارهای اینترنتی را با توجه به ایده های کسب و کار اینترنتی دسته بندی نماییم تا برای انتخا مدل های کسب و کار اینترنتی آگاهی بیشتری داشته باشیم. پس برای آشنایی بیشتر با انواع مدل های کسب و کار اینترنتی با من همراه باشید.

  روش های کسب درآمد از اینترنت

کسب و کار اینترنتی با فروش خدمات و مشاوره

مدل اول کسب درآمد از اینترنت، راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر پایه فروش خدمات و مشاوره است. این کسب و کار برای کسانی که تخصص و تجربه ای دارند و می خواهند با فروش خدمات و مشاوره از آن تخصص خود درآمدزایی کنند بسیار عالی است. باز هم تکرار می کنم، قرن 21 قرن متخصص هاست. اگر در حوزه ای متخصص هستید و تجربه دارید می توانید به کمک اینترنت به درآمدهای خیلی خوبی برسید و برند آنلاین خود را بسازید و از هر جای ایران یا حتی دنیا مشتری داشته باشید. در این ویدئو مثالهای بسیار مختلفی از این صنعت عالی (صنعت تخصص) را به شما نشان می دهم.

 کسب و کار اینترنتی با فروش تبلیغات

مدل دوم کسب درآمد از اینترنت، راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر پایه فروش تبلیغات است که یکی از شناخته شده ترین و متداول ترین مدل هاست. یعنی شما با تولید محتوای جذاب مخاطب هدفی را جذب سایت یا پیج اینستاگرام خود می کنید و سپس با فروش فضای تبلیغات درآمدزایی می کنید. صاحبان کسب و کاری که مخاطب هدفشان با مخاطب هدف سایت یا اینستاگرام شما همخوانی دارد، حاضرند به شما پول پرداخت کنند تا شما آن ها را تبلیغ کنید و به مخاطبان هدف خود معرفی کنید. اما اشتباه اکثر افراد این است که با ایده های کلی و یا تکراری می خواهند کسب و کار اینترنتی تبلیغاتی خود را آغاز کنند که قطعا شکست می خورند. در این ویدئو به شما مثال های جالب و موفقی از این روش ارائه می دهم.

کسب و کار اینترنتی با فروش محصولات فیزیکی

مدل سوم کسب درآمد از اینترنت، راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر پایه فروش محصولات فیزیکی است. مدلی که شاید برای شما شناخته شده ترین مدل باشد. در این ویدئو کسب و کارهای اینترنتی که بر پایه فروش محصولات فیزیکی هستند را به شما معرفی می کنم و مثالهای موفق زیادی را برایتان تحلیل می کنم تا از آن ها ایده بگیرید. در این ویدئو سه روش متفاوت درآمدزایی با فروش محصولات فیزیکی را به شما معرفی می کنم. همچنین به شما می گویم که چگونه با ایجاد تمایز بتوانید کسب و کار اینترنتی محصول محور خود را بسازید.

مزایای فروش اینترنتی محصولات فیزیکی

فروش اینترنتی کالا یا محصولات فیزیکی نسبت به فروش سنتی آن دارای مزایای متعددی می باشد.

اولین مزیت این است که افراد برای خرید محصولات شما نیازی به مراجعه حضوری ندارند و از هر شهر و روستایی می توانند کالاهای شما را مشاهده  و خریداری نمایند. یعنی فروشگاه شما محدود به شهر محل فروشگاه نمی باشد .

مزیت بعدی این است که مشتری قبل از اینکه خرید خود را انجام دهد می تواند محصول شما را با دیگر رقبای شما در اینترنت به راحتی مقایسه نمایند و با آگاهی بیشتری نسبت به خرید اقدام کنند. وقتی شما در سایت خود محصولات را بصورت کامل معرفی نمایید مشتری با دید وسیع تری انتخاب خود را انجام می دهد.

مزیت مهم این  مورد از مدل های کسب و کار اینترنتی این است که هزینه هایی مثل هزینه استخدام پرسنل ، هزینه اجاره محل فروشگاه و سایر هزینه های جانبی حذف می شود.

معایب فروش اینترنتی محصولات فیزیکی

در کنار مزایای متعددی که این مدل از مدل های کسب و کار اینترنتی دارد معایبی نیز وجود دارد که به آنها اشاره می کنم.

اولین عیبی که این روش دارد این است که اگر قرار است محصولات فیزیکی تولید خودتان را بفروشید باید برای تولید آن محصولات دانش و امکانات و سرمایه لازم را داشته باشید.

دومین ایرادی که این مدل کسب و کار اینترنتی دارد این است که شما باید محلی برای انبار کردن این محصولات داشته باشید که گاهی ممکن است لازم باشد محلی را اجاره کنید.

از معایب دیگر این مدل می توان به این اشاره کرد که ممکن است محصولات فیزیکی که در انبار ذخیره کرده اید تاریخ انقضای آنها سر برسد و یا کیفیت آنها از بین برود که می تواند باعث ضرر و زیان شما گردد.

پس این نتیجه را می گیریم که اگر قرار از است از بین مدل های کسب و کار اینترنتی این مدل را انتخاب کنیم باید به معایب آن توجه کنید و راه حلی اساسی  قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود داشته باشید.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا