رفتن به محتوای اصلی
نکات بیزینس کوچینگ

نکات بیزینس کوچینگ : اهداف خود را تعیین کنید

یکی از تمرین های کلیدی در مورد بیزینس کوچینگ این است که به مردم جهت دستیابی به نتایج بهتر کمک کنید، نقطه شروع رسیدن به این نتایج انتخاب واضح هدف است. شاید احمقانه به نظر برسد اما افراد زیادی بدون انتخاب هدف شروع به انجام کار ها و پیاده سازی ایده های خود میکنند، در این قسمت از نکات بیزینس کوچینگ با ما همراه باشید تا با انواع اهداف آشنا شویم.

بهتر از برای شروع چند سوال از شما بپرسیم! از آخرین باری که دقایقی وقت گذاشتید تا اهداف خود را تعیین کنید چند وقت گذشته است؟ و از آخرین باری که برای ایده و بیزینس خود وقت گذاشتید چه مدت گذشته؟ بسیاری از افراد پس از مواجه شدن با این سوالات پاسخی جز سکوت ندارند!
طبق تجربه ما اکثر مردم هرگز به فکر تعیین اهداف برای خود نیستند، بدون هیچ برنامه ای روند کار را پیش می برند… نا امید می شوند! شکست می خورند! و در نهایت کار دیگری را ادامه می دهند، اما همچنان به اهداف و برنامه ریزی اهمیتی نمیدهند!

اهداف بلند مدت به شما مسیر را نشان می دهند:

دوست داشته باشید یا نه! تعیین اهداف، به ویژه اهداف بلند مدت یکی از مهم ترین ابزار و نکات بیزینس کوچینگ است، به این دلیل که ذهن شما را برای فکر کردن در مورد آینده آماده می کند
افرادی که اهداف بلند مدت برای خود تعیین می کنند، با گذشت زمان انگیزه خود را از دست نمی دهند، این اهداف مانند GPS عمل کرده چشم انداز خوبی از مقصد به شما ارائه می دهد و کمک می کند با گذشت زمان روی چه چیز های بیشتر تمرکز کنید.

رسیدن به هدف بلند مدت با تعیین اهداف کوتاه مدت

یکی از مزایای تعریف اهداف بلند مدت، کمک به روشن شدن اولویت های کوتاه مدت است! برای مثال، دانستن آنچه در سه سال آینده به دست می آورید چارچوب مناسبی برای تحقق هدف در سال جاری به شما می دهد، مشخص شدن هدف یک ساله شما نیز چارچوبی را در اختیارتان قرار می دهد تا اهداف و برنامه های سه ماهه خود را مشخص کنید و…

در  اینجا بخوانید:بیزینس کوچینگ چیست؟

تعیین و اجرای اهداف

در انتخاب اهداف خود معقولانه عمل کنید، تمام حالات خوشبینانه و بدبینانه را کنار بگذارید و هدف خود را واقع بینانه مشخص کنید! هرگز رسیدن به هدف بزرگ در زمان کوتاه میسر نمی شود! همچنین رسید به هدفی کوچک در زمان بسیار طولانی چندان مناسب نیست! برای هدف خود همانقدر که نیاز است زمان بگذارید! نه بیشتر نه کمتر!
مطمئنا هرچه زمان اهداف کوتاه تر باشد، اجرای آن سخت تر است، اجرای برنامه ها برای هدف سه ماهه به مراتب دشوار تر از اجرای برنامه های سه ساله است اما پیش نیاز رسیدن به آن است! هرچه گام های اول را محکم تر بردارید و منظم تر پیش بروید، هدف نهایی شما در دسترس تر خواهد بود!

Chelsero

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا