رفتن به محتوای اصلی
مشاوره فروش

چهار پیش نیاز در بهبود مشاوره فروش

برای هر آنچه مد نظر دارید یک نوع مشاوره وجود دارد، ازدواج، مصرف مواد، تحصیل و… مشاوره فروش نیز یکی از انواع مشاوره می باشد، با ما همراه باشید تا چهار پیش نیاز مشاوره فروش را به شما معرفی کنیم.

مثبت اندیش باشید

شاید این جمله بیش از اندازه کلیشه ای باشد اما نباید قدرت آن را دست کم بگیرید، مثبت اندیشی بر تعیین هدف و نگرش شما نسبت به محصول و یا خدماتی که ارائه میدهید تاثیر می گذارد، هرچه مثبت اندیش تر باشید، سلامت جسمی و روانی بهتری برای ادامه کار خواهید داشت و با انرژی بیشتری به سمت چالش ها و اهداف پیش روی خود گام می گذارید، هرچه قدم های خود را به سمت اهداف محکم تر بگذارید احتمال موفقیت و افزایش فروش شما بیشتر می شود.

مهارت های بین فردی

مهارت های بین فردی برای یک مشاوره فروش بسیار بیشتر از صحبت های عادی در یک فروشگاه یا دفتر کار با مشتری است، این مهارت ها شامل موارد زیر می شود:

  • گوش دادن دقیق به سخنان مشتری جهت رفع نیاز ها و راهنمایی کامل
  • فن بیان بالا جهت توضیح جامع و در عین حال ساده یک محصول یا خدمات
  • روانشناسی زبان بدن برای جلب اعتماد مشتری

هرچه مهارت های بین فردی مشاور فروش بیشتر باشد، امکان برقراری ارتباط با مشتری و حتی کارمندان و زیر مجموعه های شرکت بیشتر می شود و نتیجه آن متعاقبا پیشرفت فروش خواهد بود.

 اعتماد به نفس

به آنچه که می فروشید اعتماد داشته باشید، از فروش لوازم آرایشی تا لوازم الکترونیکی!  اگر به دنبال مشتری ثابت و همیشگی هستید، محصولات خود را به بهترین شکل ممکن برای آن ها توصیف کنید، پیش نیاز یک توصیف مناسب، شناخت کافی از محصول است، با افزایش شناخت و اطلاعات خود نسبت به محصولی که ارائه میدهید اعتماد به نفس بیشتری برای وصف محصول یا خدمات به دست می آورید که سبب می شود مشتری نه تنها برای خرید محصول مد نظر، بلکه برای سایر نیاز های مرتبط با کسب و کار شما به سراغتان بیاید.

بیزینس کوچینگ چیست؟

دانش محصول

فارغ از اینکه در چه شرکتی مشغول به مشاوره فروش هستید، باید دانش لازم برای رفع مشکلات مشتری و پاسخ به سوالات آن ها در زمینه خدمات و محصولات ارائه شده را دارا باشید تا بتوانید راه حل های مختلفی برای رفع مشکل مشتری ارائه و یا در صورت نیاز محصولاتی جایگزین و متناسب با نیاز آن ها معرفی کنید.

در صورتی که توانایی پاسخگویی به سوالات مشتری را نداشته باشید، علاوه بر کاهش فروش، جلوه نا خوشایندی برای برند خود به وجود می آورید، از طرفی هرچه راحت تر و روان تر بتوانید جوابگو پرسش های مشتری باشید، شما را به عنوان یک فروشنده حرفه ای و متخصص در نظر خواهند گرفت.

Chelsero

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا