رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با بازاریابی پورسانتی

همکاری در فروش چیست؟

بازاریابی پورسانتی چیست؟

اگر قصد راه اندازی کسب و کار آنلاین را در زمینه محصولات دیجیتالی داشته باشید تمام مراحل آن در عرض چند روز و حتی شاید چند ساعت انجام می پذیرد.منظور از مراحلی که قرار است اتفاق بیفتد اولا ایجاد یک بستر مناسب برای بازاریابی پورسانتی و سپس انتخاب یک محصول درست از یک بازرگان یا کارآفرین و تبلیغ و ترویج محصولات از طریق پلتفرم همکاری در فروش شما و در نهایت کسب درآمد است.

شما می توانید به سادگی برای یک برنامه پورسانتی ثبت نام، یک لینک ایجاد کنید و سپس راجع محصول مورد نظر مطلبی را بگذارید یا با ارسال ایمیل به لیست ایمیلتان آن را تبلیغ و درآمد کسب کنید.

از سوی دیگر اگر بخواهید در زمینه کالاهای فیزیکی فعالیت کنید، برای اینکه جریان فعالیت ایمن داشته باشید، باید دائما با عرضه کننده کالا و شرکت های حمل و نقل در ارتباط باشید. در حقیقت، در این نوع کار، تاخیرهای زیادی پیش خواهد آمد اگر بخوایید در زمینه محصولات فیزیکی کار کنید برای شروع شاید چند روز، چند هفته یا چند ماه طول بکشد.

محصولات دیجیتالی نیازی به انبار یا زیرزمین یا محلی برای نگهداری ندارند. زمانی که فروش از سوی شما شکل می گیرد، فرد می تواند مستقیما فایل را دانلود کرده یا به سایت مستقل خود فروشنده برود و از آنجا فایل را بگیرد.

حتی زمانی که شما با محصولات ترکیبی مثل dvd ها سر و کار دارید، باز هم شما برای انبار کردن آن ها مسئول نیستید. عدم وجود موجودی، بدون هزینه بودن کالاهای دیجیتالی، عدم نیاز به حمل و نقل و همچنین این قابلیت که مشتری می تواند سریع به کالا دسترسی پیدا کنند، فروش کالاهای دیجیتال را جذاب می کند.

بسیاری از کسب و کارهای معتبر درگیر مقوله خدمات ارتباط با مشتری و استردادها در مورد محصولشان خواهند بود در بدترین حالت در مورد محصولات دیجیتالی ممکن است شما مجبور شوید در زمینه دانلود فایل محصول کمک بدهید.

علاوه بر این بازاریابان اغلب مواد بازاریابی پورسانتی (مانند پیشنهاد پست الکترونیکی، آگهی تبلیغاتی و غیره) را خودشان ارائه می دهند. شما می توانید از همه یا بعضی از آن ها برای لیست مشترکین خود استفاده کنید.

بنابر آنچه در بالا گفته شد، تنها فقط کافیست بازدیدکنندگان سایتتان را افزایش داده و و محصول مورد نظر را با لینک کلیکی تبلیغ کنید. بقیه چیزها توسط خود فروشنده پشتیبانی خواهد شد.

مردم برای محتوای خوب پاداش خوبی می دهند پس جای تعجب نیست اگر بازراریابان با رسیدن به جایگاه مناسب، موفق بوده و پاداش های خوبی به دست می آورند اطلاعات ، برای آن هایی که از ارزش و قدرت اطلاعات آگاهند، پول به ارمغان خواهد اورد. مثلا داشتن آگاهی نسبت به قیمت کالاهای با ارزش و تغییر و تحول آن ها می تواند برای شما پول ساز باشد.

اگر برای تبلیغ محصولات دیجیتال با پیشنهاد پورسانتی معادل ۵۰ درصد، ۶۰، یا ۷۰ درصد و حتی بیشتر مواجه شدید، اصلا تعجب نکنید برعکس، محصولات فیزیکی مانند کفش یا لوازم الکتریکی مصرفی، حاشیه سود کمی دارند و شما باید تعداد زیادی از آن ها را بفروشید تا به درآمد معناداری برسید.

اگر ما در اینجا به مزایای کار کردن راجع به کالاهای دیجیتال می پردازیم، منظور این نیست که اصلا به کالاهای فیزیکی توجه نکنید نه، بلکه شما می توانید در بازاریابی پورسانتی خود به طور هم زمان به هر دو توجه کنید و بعضا گاهی شرایط کار شما ایجاب می کند که هر دو نوع کالا را در کار خود مد نظر قرار دهید.

چرا از بازاریابی پورسانتی استفاده کنیم؟

به راحتی به تعداد زیادی از مخاطبان و مشتریان بالقوه دسترسی پیدا می‌کنیم.
ریسک پایینی دارد: حتی اگر با استفاده از این روش به نتیجه‌ی خیلی شگفت آوری هم نرسیم، هزینه‌ی زیادی را از دست نداده ایم
دراین موارد بسیاری از ناشران و مدیران وب سایت ها به جای از نو شروع کردن، ترجیح می‌دهند که در پروژه‌های موجود با شما همکاری کنند (برای آشنایی با روش های مختلف پرداخت مقاله آموزش افیلیت مارکتینگ را ببینید)
بازاریابی پورسانتی یک روش عالی برای کسب درآمد برای بازاریابان است. چرا که آن‌ها می‌توانند علاوه بر شغل ثابت خود، در وقت های آزاد خود نیز درآمد کسب کنند. معمولا بازاریابان شبکه ارتباطی قوی ای دارند و می‌توانند با برقراری ارتباط یک فروش را رقم بزنند. این دقیقا همان اتفاقی است که در بازاریابی پورسانتی رخ می‌دهد.

طرح های مختلف پورسانتی برای کسب درآمد وجود دارد. برای مثال یک روش، حقوق ثابت با پورسانت و روش دیگر پورسانت کامل است. در روش حقوق ثابت، شما یک حداقل حقوقی را در هر ماه دریافت خواهید کرد (مستقل از این که فروشی داشته باشید یا خیر). برعکس در روش پورسانت کامل، تمامی درآمد شما از پورسانت فروش هایی است که انجام می‌دهید.

انتخاب بین چند طرح بازاریابی پورسانتی، یکی از چالش های اصلی بازاریابان است. آن ها می‌خواهند بدانند که همکاری با چه مجموعه ای بیش ترین درآمد را برایشان خواهد داشت. برای این منظور، ما یک اکسل رایگان تهیه کرده ایم که می‌توانید اعداد مربوط به طرح های مختلف را در آن وارد کنید. سپس این اکسل به صورت خودکار درآمد شما را در هر طرح محاسبه می‌کند. با این کار می‌توانید بفهمید که کدام طرح بازاریابی پورسانتی، بیشترین درآمد را برای شما خواهد داشت.

برای دریافت رایگان این اکسل به همراه کتاب راهنمای ما، ایمیل خود را در باکس زیر وارد نمایید.

بازاریابی پورسانتی بر روی چه دسته از مشتریانی مفید است؟

اگر می خواهید افراد واکنش مثبتی نسبت به بازاریابی پورسانتی داشته باشند، می بایست فضای راحتی را برای آن‌ها ایجاد کنید تا بتوانند به صورت آنلاین خریداری کنند. برای نسل های جوان‌تر شاید این مساله فراگیر باشد و همگی آنها با این روش خرید کنند، اما بزرگسالان ترجیح می‌دهند که کالا و خدمات را به صورت حضوری خریداری کنند.

خوشبختانه، نوع رفتار خریداران آنلاین، مسئولان وب سایت ها را ملزم می‌کند که به دنبال خلق طراحی ساختاری و طراحی بهتری در سایت ها باشند. نمونه هایی از وب سایت های فعال در این حوزه عبارت اند از:

وب سایت های مقایسه‌ی اجناس و راهنمایی‌هایی دراین مورد
سایت های تخفیفی مانند نت برگ، تخفیفان و …
بلاگ ها و وبلاگ هایی که درباره‌ی محصولات مختلف توضیح می‌دهند
مشتریانی که آنلاین خریدار می‌‌کنند، روش‌های راحت‌تر و سریع تری را برای یافتن محصولات مشابه و مقایسه‌ی قیمت های آن‌ها دارند. در تمامی استراتژی های بازاریابی پورسانتی باید به این نکته توجه کنید که مشتری شما در چند ثانیه می‌تواند به اطلاعات محصولات رقبای شما دسترسی پیدا کند.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا