رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با بازاریابی چابک

آشنایی با بازاریابی چابک

آشنایی با بازاریابی چابک

بازاریابی چابک (Agile Marketing) مفهومی است که از دل سازمان های چابک الهام گرفته شده و چابکی به معنای توانایی پاسخگویی و واکنش سریع و موفقیت آمیز به تغییرات محیط بیرونی سازمان است.

همانند تولید کنندگان همه سازمانها و کسب و کارها ناچارند که برای رقابت در قرن بیست و یکم به دنبال چابکی باشند چرا که سازمان مدرن امروزی با فشار فزاینده ای جهت یافتن راههای جدید رقابت کارآمددر بازار پویای امروز مواجه است.

بیل گیتس بنیان گذار و مدیر مایکروسافت می گوید اگر سازمان ها بتوانند با چابکی و زیرکی ساز و کارهایی ایجاد ، تحول و دگرگونی را در خود ایجاد کنند دیگر نباید نگران آینده غیر قابل پیش بینی در بازار هدف خود باشند.

به عبارت دیگر وی معتقد است که سازمان ها باید سریعتر از همه رقبای خود، فرایند ها ، قیمت ها ، محصولات و یا خدمات خود را تغییر دهند اهداف بازاریابی چابک بهبود سرعت، قابلیت پیش بینی، شفافیت و سازگاری برای تغییر عملکرد بازاریابی در دنیای تجاری امروز است.

امروز بسیار بیشتر از گذشته ، شاهد تغییرات اساسی در وضعیت بازار و اقتصاد هستیم فکر می کنم با من هم عقیده باشید که در حال حاضر با نوسانات بسیار زیادی در بازار کسب و کار روبرو هستیم.

یک روز فروش خوبی داریم و در روز دیگر فروش ما به اندازه تامین هزینه های جاری کسب و کارمان هم نیست. بازاریابی چابک رویکردی جدید در بازاریابی است که از توسعه سریع الهام می گیرد در زیر به برخی از مواردی که از استراتژی بازاریابی چابک انتظار می رود اشاره می کنیم.

 

قابلیت ایجاد تغییرات لازم در طول اجرای یک برنامه بازاریابی

تکرار سریع عملکردهای صحیح در طی کمپین های بزرگ بازاریابی

آزمایش کردن سریع گزینه های پیش رو در برنامه بازاریابی

کسب تجربه های کوچک اما متعدد در طی چالش بزرگ

همکاری تنگاتنگ و نزدیک در بین سلسله مراتب سازمان

بازاریابان چابک معمولاً از مجموعه ای از اصول خاصی پیروی می کنند که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم :

بالاترین اولویت در میان بازاریابان چابک ، راضی کردن مشتری از طریق ارائه به موقع و پیوسته خدمات بازاریابی است که باعث حل مشکلات او می شود.

آنها از تغییر استقبال و برای آن برنامه ریزی می کنند و بر این باورند که توانایی شان در پاسخ سریع به تغییر، یک مزیت رقابتی است.

بازاریابان چابک، برنامه های بازاریابی را در اغلب موارد، از هر چند هفته تا دو ماه، با اولویت زمانی کوتاهتر ارائه می دهند.

بازاریابی قوی نیاز به هم ترازی نزدیک با کسب و کار دارد. و فروش و توسعه به افراد انگیزه می دهد برنامه های بازاریابی بزرگ خلق کنند. به آنها محیط و حمایتی که نیاز دارند را بدهید، و به آنها اعتماد کنید تا کار را به درستی انجام دهند.

بازاریابی چابک، نیازمند نگه داشتن یک روند ثابت است.

در استراتژی بازاریابی چابک ، از شکست نترسید، فقط دو بار به یک شیوه شکست نخورید.

توجه مداوم به اصول بازاریابی باعث افزایش چابکی است.

در انتها می بایست توجه داشته باشید که بازاریابی چابک یک فرایند تکراری است و در آن مکرراً بازخوردهای بازار ارزیابی می شود و در این نوع استراتژی ، توانایی واکنش نشان دادن به شرایطِ در حال تغییر بازار وجود دارد.

آشنایی با بازاریابی چابک

آشنایی با بازاریابی چابک  آشنایی با بازاریابی چابک  آشنایی با بازاریابی چابک  آشنایی با بازاریابی چابک  آشنایی با بازاریابی چابک   آشنایی با بازاریابی چابک  آشنایی با بازاریابی چابک  آشنایی با بازاریابی چابک  آشنایی با بازاریابی چابک
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا