رفتن به محتوای اصلی
مفهوم بازاریابی از زبان مدیران موفق کسب و کارها

مفهوم بازاریابی از زبان مدیران موفق کسب و کارها

مفهوم بازاریابی از زبان مدیران موفق کسب و کارها

آگوستین فو : بازاریابی فرایند به معرض نمایش گذاشتن محصول برای مشتری هدف است این با اتخاذ راهکارها و کانال‌ یابی مناسب ، سنجش واکنش و بازخوردهای مشتری و در‌نهایت هدایت او به سمت خرید معنا می‌یابد.

 

کریس گَرِت :

بازاریابی یعنی روند برقراری ارتباطات موثر با خریداران احتمالی و مشتریان به شیوه‌ای که به توسعه‌ی سودمند و ارتقای محصولات و خدمات منتهی شود.

 

لوییس گلر :

بازاریابی واژه‌ای است برای شرح چگونگی تشویق مردم به خرید محصولات‌مان. اگر قرار است بازاریابی در حجم وسیعی صورت بگیرد باید از استراتژی یا فکر و ایده‌ای کلان برای جلب حواس و تحریک میل مشتری نسبت به محصول‌مان بهره‌ی لازم را ببریم.

وقتی به بازاریابی مشغول هستیم کار را با یک برنامه شروع می‌کنیم اهداف ، استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها و چگونگی به‌ کارگیری استراتژی را مشخص می‌کنیم. در واقع بازاریابی فرایندی است که به شرکت‌ها برای ایجاد ارتباط میان خود و خریداران احتمالی و مشتریان کمک می‌کند و برای آنها ارزش‌آفرین است البته همه‌ی اینها به شرط آن است که فرایند به‌درستی شکل بگیرد.

 

سو جِرمانیان :

بازاریابی باید مبتنی بر راه‌های ارتباطی مختلف، داده‌‌محوری و مشتری‌ مداری باشد در این صورت به نتایج قابل سنجشی در بازار در سطح کلان می‌رسیم؛ به علایق و نیازهای مشتریان و کسب‌وکار نیز پاسخ داده می‌شود.

جاش گلانتز :

بازاریابی گفت‌وگویی است میان یک شرکت یا برند با مصرف‌کننده که منجر به یادآوری برند و ایجاد ترجیح و خرید می‌شود در دنیای امروز که همه با شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر مرتبط هستند تبلیغات زبانی و به اصطلاح تبلیغات دهان‌ به‌ دهان نقش مهمی ایفا می‌کند بازاریاب‌های سنتی باید برای تأثیر‌گذاری بیشتر و ماندن در صحنه‌ی رقابت سخت تلاش کنند.

 

تریش گرین :

بازاریابی راهی برای برقراری ارتباط میان محصول و خدمات پیشنهادی شما و نیازها و خواسته‌های مشتریان است بازاریابی با تحقیق در مورد بازار هدف و استفاده‌ی بهینه از امکانات و رسانه‌های متنوع برای انتقال پیام مورد نظر شما است.

هدف ایجاد راهبردی برای تولید محصول، قیمت‌گذاری و توزیع آن است تا هم شما به عنوان یک شرکت به هدف خود دست یابید و هم مشتری به هدف‌اش برسد.

 

کَتی هالیگان :

بازاریابی در نهایت مسئول ارزش‌آفرینی از طریق برند یعنی وجهه استراتژیک کسب و کار شما است برای رسیدن به این هدف ، بازاریابی مخاطب هدف و جذاب‌ترین بخش‌های بازار را که قابلیت رشد دارند شناسایی می‌کند. بازاریابی باعث می‌شود،

سازمان جایگاه متمایز و ارزش‌آفرین برند را تعریف کند و آن را در هر نقطه‌ی ارتباطی با مشتری تحت نظر بگیرد بازاریابی به شما اطمینان می‌دهد که پیشنهادی متمایز و متقاعدکننده به مشتری هدف ابلاغ شده است.

بازاریابی پاسخگوی رشد شرکت شما است و توانایی شناسایی و تأمین مشتریان جدید را دارد. بازاریابی به پیشنهادات تازه می‌پردازد و رشد سودآور بازارهای تازه را در نظر می‌گیرد.

 

آن هَندلی :

بازاریابی تمام آن چیزی است که برای خلق داستان کسب‌و‌کار خود و به اشتراک‌گذاری آن نیاز دارید.

 

جفری هارمون :

وقتی محصول شما باکیفیت و خوب است، فقط باید روی آموزش و آگاهی دادن به مخاطب کار کنید. آموزش درست و آگاهی بخشیدن به افراد درباره محصول می‌تواند میل لازم نسبت به محصول را در مشتریان برانگیزاند.

 

۳جفری هِیزلت :

بازاریابی دلیل حضور شما در زمین بازی را معین می‌کند و به تمام پرسش‌های سخت پاسخ می‌دهد. در گام بعدی باید برنامه‌ای طراحی بشود و در آن انتظارات ویژه در مورد فروش مطرح بشود و نیز به طور واضح به جلب رضایت توجه بشود.

شور و اشتیاق نمی‌تواند جایگزین برنامه‌ریزی بشود برای رسیدن به اهداف‌ تان همیشه با درصدی از بحث‌ها و تنش‌ها رو به رو خواهید بود. با بحث‌ها و پیگیری تضادها می‌توانید گروه‌تان را به سمت پیشرفت هدایت کنید.

خطر کنید و از اشتباه کردن نترسید. یادتان باشد هیچ کس تا‌ به‌ حال به خاطر خطا در کمپین بازاریابی فنا نشده است. اگر خواهان رشد هستید باید خطر کنید. کسب و کار خود را در فضا و حال و هوایی تازه مدیریت کنید.

 

آری هرزوگ :

بازاریابی یعنی شناخت درست خریدار احتمالی و مشتری به طوری که ارتباطی عالی و درست میان مشتری و شرکت شکل بگیرد در این صورت بدون هیچ پرسشی، مشتری خبرنامه‌های شما را مطالعه می‌کند آنها را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارد و کارت خرید از شما را همیشه همراه خواهد داشت. از طریق شبکه‌ های اجتماعی نیز تعامل خود با شما را حفظ می کند.

 

آن هولند :

بازاریابی چتری است که تحقیقات ، برندسازی ، روابط عمومی، تبلیغات پاسخگویی مستقیم، ترفیع و تبلیغات، وفادارسازی ، ایجاد تقاضا و … را پوشش می‌دهد.

 

 

ماکس کلایوف :

بازاریابی علم و هنر تولید، ایجاد رضایت و حفظ مشتریان است و همه این‌ها در ضمن سودآوری و ارزش‌ آفرینی شکل می‌گیرد. بازاریابی به هر‌ روی، قوانین و وظایف را در هم می آمیزد. بازاریابی باید بالاترین استانداردهای اخلاقی را نیز رعایت کند. مثلا به محیط زیست احترام بگذارد و برای تبدیل شدن دنیا به مکانی بهتر باری زندگی تلاش‌های لازم را به انجام رساند.

 

 

رابین کورمن :

بازاریابی افزایش آگاهی و بینش خریدار، میزان خرید و تکرار خرید و ارتقای میل نسبت به محصول و خدمت است به طوری که برای مشتری مزایایی به همراه دارد و همه اینها از طریق تبلیغات، بسته‌بندی توزیع، قیمت‌گذاری و ترفیع یا همان چاشنی‌های فروش رخ می‌دهند.

امروزه تعامل دو طرفه شده است و تغییرات شکل گرفته ناشی از وجود شبکه‌ های اجتماعی ، بازاریابی ویروسی که بعضی مواقع توسط خود شرکت و در مورد محصول و خدمت به مشتری پیشنهاد می‌شود.

 

پل کولاویس :

کولاویس تعریف بازاریابی را اینگونه ارائه می‌کند کشف آنچه که مشتری بالقوه می‌خواهد و تقاضا می‌کند و پاسخ‌ گویی به این خواسته به طور مؤثرتر و کاراتر نسبت به سایر رقبا.

 

جِری لنتزِم :

بازاریابی تعاملی دوسویه و ارزش‌آفرین است میان مشتری و بازاریاب و از طریق ارایه‌ی محصول و خدمات مناسب به مشتریِ هدف که برای رفع نیازهای او با استفاده از ابزارهای خرید و تعامل مناسب شکل می‌گیرد.

مکالمات بازاریابی روایتی است از محصول و خدمات شما به مشتری که او را طی گفتمان صحیح با شرکت پیوند می‌دهد. این گفتگومان درست شامل گوش سپردن، مشارکت، وابستگی و ارتباط و نهایتا خرید می‌شود.

 

ربکا لیب :

بازاریابی فرایندی است استراتژیک، چندوجهی و تاکتیکی که به فروش خدمات مشتریان و حفظ و نگهداشت مشتری کمک می‌کند گام‌های اولیه‌ی بازاریابی شامل شناسایی مخاطبان هدف ، توسعه استراتژی بازاریابی و ارتباطات است و معمولا روش‌ها و کانال‌های متعددی مانند تبلیغات ، روابط عمومی، بازاریابی محتوا ، رسانه‌های چاپی و دیجیتالی ، برگزاری رویدادها و…به اندازه ‌گیری و ارزیابی نتایج می‌پردازند و فرایند بررسی اطلاعات و تغییرات و توسعه بازار به طور پیوسته مورد بازبینی قرار می‌گیرد. بازاریابی می‌تواند حلقه‌ی بازخورد میان سازمان و خریداران احتمالی و مشتریان را تشکیل بدهد. حلقه‌ای که به آگاهی و پیشرفت کسب‌ و کار کمک می‌کند.

 

آن مارشمن :

بازاریابی تعریف فرصت‌های کسب و کار، شناسایی مشتریان سودآور و محصول و خدماتی است که نیازهای مشتری را رفع می‌کند و موجب شکل‌گیری ارتباط میان مشتری و شرکت می‌شود بازاریابی با پاسخگویی به تقاضای مشتریان، محصول یا خدمات شرکت برای ایجاد ارتباط با مشتری را ارزش‌آفرینی می‌کند.

 

 

پل موسنسون :

بازاریابی علم و هنر قانع کردن خریدار بالقوه برای خرید از شرکتی است که مسئول ایجاد پیامی متقاعد‌کننده است این پیام از طریق کانال‌ها و راه‌های ارتباطی هدف‌گیری شده با دسترسی و تکرار مناسب خریداران بالقوه را در چرخه‌ی خرید همراهی می‌کند. چرخه‌ی خرید شامل این مراحل است توجه، علاقه‌ مندی تمایل و خرید.

مفهوم بازاریابی از زبان مدیران موفق کسب و کارها

مفهوم بازاریابی از زبان مدیران موفق کسب و کارها  مفهوم بازاریابی از زبان مدیران موفق کسب و کارها  مفهوم بازاریابی از زبان مدیران موفق کسب و کارها   مفهوم بازاریابی از زبان مدیران موفق کسب و کارها  مفهوم بازاریابی از زبان مدیران موفق کسب و کارها  مفهوم بازاریابی از زبان مدیران موفق کسب و کارها  مفهوم بازاریابی از زبان مدیران موفق کسب و کارها 
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا