رفتن به محتوای اصلی
نکاتی در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی

نکاتی در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی

نکاتی در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی اینترنتی نوعی از بازاریابی است که در آن فرد با استفاده از پلتفرم ها و امکانات شبکه های اجتماعی وامکانات موجود در وبسایت  ها به معرفی و عرضه کالا و یا خدمات خود می پردازد.

کسب و کارهای کوچک از طریق این نوع از بازاریابی می توانند تعداد مشتریان خود را بالا برده و بدین طریق بازار هدف خود را گسترش دهند این کار امکان تعامل این کسب و کارها  با برندهای معتبر و بزرگ را فراهم می کند.

داشتن یک برنامه منسجم و قوی در زمینه بازاریابی با شبکه های اجتماعی و حضور پررنگ در میان وبسایت ها از نکات کلیدی در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی به شمار می آید.

یکی از اهداف این نوع از بازاریابی به دست آوردن ارتباطات اقتصادی و برندینگ است یکی از ویژگی های این نوع از بازاریابی اشتراک گذاری عکس ها،ویدئو ها و محتوای کاری افراد است که این  کار امکان تماس بیشتر مشتری با محصولات و خدمات مورد نیاز را فراهم می نماید.

برای استفاده از شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی ابتدا باید با یک برنامه ریزی آغاز نمایید پیش از آن که اقدام به ساخت گروه های اجتماعی آنلاین به منظور معرفی کسب و کار خود نمایید باید اهداف  کاری خود را در نظر داشته باشید و این که بدون استراتژی و هدف اقدام به شروع کسب و کار از طریق شبکه های اجتماعی نمایید مثل این است که بدون نقشه در جنگل قدم بگذارید.

علیرغم این که شبکه های اجتماعی به افزایش مخاطبان و مشتریان شما کمک می کنند اما پیش از آن که اقدام به بازاریابی از طریق این شبکه ها نمایید باید قوانینی را برای پیشبرد کار و اهداف خود رعایت نمایید، در غیر این صورت این تجربه برای شما چالش برانگیز و سخت خواهد شد.

این بسیار حیاتی است که شما اساس و زیرساخت شبکه های اجتماعی را بشناسید قوانینی وجود دارد که به شما کمک می کند  برند و کسب وکار خود را در میان مشتریان و مخاطبان خود جا بیاندازید.

.

برخی از این قوانین را برای شما در این مطلب آورده ایم :

قانون گوش کردن 

موفقیت در بازاریابی با شبکه های اجتماعی کمتر صحبت کردن و بیشتر گوش کردن را می طلبد.به صحبت های مشتریان خود گوش داده و در بحث های آنلاین آن ها شرکت نمایید.این کار ارزش برند و کسب وکار شما را افزایش می دهد.

قانون تمرکز 

بهتر است بر یک نقطه و موضوع تمرکز کنید.در مورد بازاریابی با شبکه های اجتماعی تمرکز بر یک موضوع بیشتر از داشتن استراتژی های گسترده و متنوع جواب می دهد.

قانون کیفیت 

در مورد این نوع از کسب و کار، همیشه در نظر داشته باشید که کیفیت بر کمیت پیشی می گیرد بهتر است که 1000 مشتری پروپا قرص و ثابت داشته باشید تا اطراف شما پر از مشتریانی باشد که همیشگی و دائم نیستند.

قانون صبر و تحمل 

موفقیت در این نوع بازاریابی یک شبه اتفاق نمی افتد.در بدست آوردن این موفقیت و دستاورد باید صبور باشید.

قانون استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف 

اگر محتوای جالب و هیجان انگیزی برای فالوئر های خود آماده کنید آن ها مطالب شما را با دوستانشان در سایر شبکه های اجتماعی  مثل توئیتر ، فیسبوک ، تلگرام و… به اشتراک می گذارند و در مورد آن به بحث و تبادل نظر می پردازند.

این به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مختلف باعث می شود تا راه های جدید ارتباطی برای شما ایجاد شده و مخاطبان جدیدی را به دست آورید.

قانون دسترسی

نباید محتوای مورد نظر خود را در سایت گذاشته و برای مدتی طولانی ناپدید شوید. در دسترس مشتریان بودن یکی از قوانین موفقیت در این نوع از کسب وکار است.

قانون تبادل 

نمی توانید انتظار داشته باشید دیگران مطالب وبسایت شما را به اشتراک گذاشته و در مورد آن بحث و گفتگو کنند اما شما این کار را در قبال آن ها انجام ندهید.

بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی یک فعالیت دو جانبه است بخشی از زمانی را که صرف شبکه های اجتماعی می کنید باید به بحث و تبادل نظر و اشتراک گذاری محتوای دیگر وبسایت ها سپری گردد.

استفاده از شبکه های اجتماعی:

استفاده از LinkedIn sales navigator

در مدل فروش B2B در شبکه های اجتماعی، شما باید بتوانید با افراد و شرکت های تصمیم گیر در زمینه کسب و کار خود ارتباط برقرار کنید. پیدا کردن این افراد می تواند کاری سخت باشد. اما با استفاده از ابزار LinkedIn sales navigator، شما می توانید به حجمی شگفت انگیز از این اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

استفاده از این ابزار، اطلاعاتی را در رابطه با افراد حاضر در کمپین ها که می خواهید به آن ها خدمات و محصولات خود را بفروشید ارائه می دهد. همچنین می توانید افرادی را که اخیرا شغل خود را به حوزه مرتبط با کسب و کار شما تعییر داده اند، پیدا کنید. علاوه بر آن از طریق این ابزار به حساب های کاربری این افراد در شبکه های اجتماعی دیگر دسترسی خواهید داشت و می توانید به دیدگاه های ارزشمند در زمینه بازاریابی B2B در شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا کنید.

گروه های فیسبوکی

گروه های فیسبوکی در تاکتیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی نادیده گرفته شده است. این گروه ها می توانند عملکرد شما در شبکه های اجتماعی و بازده کسب و کارتان را بهبود دهند. اگر شما از روش بازاریابی B2B استفاده می کنید، با ساخت گروه می توانید با متخصصان و شرکت های فعال در کسب و کار خود ارتباط موثر داشته باشید و خدمات و محصولات را به آن ها بفروشید.

نکته کلیدی آن است که مخاطبان را با محصولات خود تطبیق بدهید. بنابراین ایجاد گروه های فیسبوکی و تولید و گزینش محتوای باکیفیت کمک می کند که بتوانید این مخاطبان را شناسایی کنید و آن ها را تشویق به مطالعه محتوا کنید.

البته من هم مثل شما می دانم که با توجه به فیلتر بودن فیسبوک در ایران این شبکه اجتماعی کمتر مورد توجه است اما با همین وضعیت هم فیسبوک همیشه فیسبوک است …

و در ادامه، شما باید پست هایی شامل چند سوال برای پرسیدن از مخاطبان هدف ایجاد کنید. سپس در این گروه ها حضوری فعال داشته باشید و با کاربران به صورت آنلاین گفت وگو کنید. همچنین از بازاریابی ویدئویی برای جذب و جلب کاربران گروه استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید که بازاریابان موفق به دیدگاه های مخاطبان هدف خود توجه می کنند.

نکته بسیار مهم این است که در این گروه ها نباید در همان ابتدا و سریعا به سراغ فروش محصول بروید. شما باید ابتدا اعتبار و اعتماد خود را نزد کاربران بالا ببرید و نظر آن ها را نسب به خدمات و محصولات خود جلب کنید. همیشه بر روی برقراری ارتباط موثر که برای کاربران شما ارزشمند است تمرکز کنید.

تبلیغات در فیسبوک

بازاریابی از طریق گروه های فیسبوکی مقداری طولانی است. اما شما می توانید با استفاده از تبلیغات در فیسبوک میزان کاربران خود را افزایش دهید و بیشتر در دسترس آن ها قرار بگیرید. البته برای پیدا کردن یک تاکتیک موثر برای تبلیغات در این شبکه اجتماعی باید به یک فرد خبره در بازاریابی اینترنتی مراجعه کنید. زیرا روش های تبلیغات در فیسبوک اکثرا نیازمند هزینه است و برای برنامه ریزی و کنترل بودجه نیازمند مشورت با یک فرد خبره خواهید بود.

شما از تبلیغات در اینستاگرام هم می توانید به بهترین نحو استفاده کنید و تاثیراتی به مراتب بهتر از فیسبوک (در ایران) ببینید ولی در هر حال نکات بالا همیشه باید رعایت و بررسی شوند.

سنجش موفقیت

شما باید بدانید که چه محتوایی عملکرد خوبی در شبکه های اجتماعی داشته و به بهبود استراتژی شما کمک کرده است.

این نکته کمک می کند که محتواهایی که بیشتر مورد علاقه و توجه مخاطبان هستند را نیز به راحتی شناسایی کنید. تا برای سال جدید بیشتر تمرکز خود را بر روی تولید این نوع از محتویات قرار دهید و استراتژی را بر مبنای آن تنظیم کنید.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا