رفتن به محتوای اصلی
تبلیغ نویسی

چگونه تبليغ نويسي کنیم؟

چگونه تبليغ نويسي كنيم؟

تبليغ نويسي کار بسیار مهمی برای پیشرفت در کسب و کار است. اگر شغلتان تجارت است، می دانید که برای جذب مشتری و به دست آوردن نتیجه ، باید تبلیغ کنید. یک تبلیغ عالی توجه را به خود جلب می کند ، باعث ایجاد علاقه به محصول شما می شود و مصرف کنندگان را با تمایل شدید برای خرید آن ترک می کند. برای یادگیری اصول نوشتن یک تبلیغ قانع کننده و مؤثر، به مرحله 1 و بعد از آن مراجعه کنید.

1) تصمیم بگیرید که در آن تبلیغ را منتشر کنید (تبلیغ نویسی)

آیا تبلیغات شما در روزنامه، یک مجله، وب سایت یا فیس بوک چاپ می شود؟ با دانستن جایی که قصد انتشار آگهی را دارید بر نحوه نگارش نسخه خود تأثیر خواهید گذاشت. از محیط فضای تبلیغاتی خود مطلع شوید ، از جمله چند کلمه اختصاص داده شده ، اندازه قلم چقدر بزرگ است و اینکه آیا می توانید از گرافیک یا فیلم استفاده کنید. در نهایت ، تبلیغات به سبک طبقه بندی شده تقریباً در هر رسانه ای انجام می شود ، اما ممکن است برای متناسب با فضایی که در آن تبلیغ می کنید ، ترفندهای بسازید.

  • اگر در یک روزنامه محلی خود یک ربع تبلیغات به صورت تمام صفحه می گذاريد ، می خواهید با یک پاراگراف یا همان نسخه از آن ، فضای بازی داشته باشید.
  • با این حال ، برای یک فیس بوک یا تبلیغات آنلاین دیگر ، کپی شما فقط به یک جمله محدود می شود.
  • در هر صورت ، هنگام نوشتن تبلیغ، هر کلمه ای حساب می شود. بیش از حد مبهم یا کلمه ای باعث می شود افراد به جای مکث در خواندن آن ، از تبلیغات شما  به صورت گذري رد مي شوند ، بنابراین همان اصول نوشتاری ،مهم نیست که چه نوع تبلیغی را می نویسید.

2) آن را متناسب با مخاطبان خود تنظیم کنید (تبلیغ نویسی)

شما کدام دسته از مصرف کنندگان را هدف قرار می دهید؟ در حالت ایده آل ، هر کسی که تبلیغ شما را بخواند ، می خواهد محصول شما را بخرد ، اما در واقع اگر تبلیغات خود را متناسب با سایر مخاطبان اختصاص دهید ، احتمالاً نتایج بهتری خواهید یافت. از زبان و منابع ارجاع شده به جمعیتی که محصول شما در آن جذاب است استفاده کنید. این ممکن است یک بازگشت برای گروه های دیگر از مردم باشد ، اما صحبت با قلب افرادی که پتانسیل تبدیل شدن به مشتری وفادار را دارند ، مهم است.

  • به عنوان مثال ، اگر شما در حال فروش خدماتی هستید كه به مردم این امکان را می دهد كه كتاب های خود را منتشر كنند ، می خواهید از زبانی استفاده كنید كه به صورت نوشتاری و ظریف به نظر برسد. از این طریق مخاطبان هدف شما – افرادی که کتابهایی را که می خواهند چاپ کنند ، نوشتند – می دانند که با شرکت شما همکاری خوبی خواهند داشت.
  • اگر کالایی را می فروشید که برای جمعیت جوانتر جذاب باشد ، مانند نوع جدیدی از آب نبات ها که باعث می شود دهان شما رنگ های رنگین کمان را روشن کند ، رسمیت را از دست داده و از زبانی که برای مخاطبان هدف شما آشنا است استفاده کنید – بچه هایی که می خواهند کمک هزینه خود را صرف آب نبات کنند. یا چه کسی می تواند بر والدین خود تأثیر بگذارد تا آب نبات برای آنها بخرد.

3) یک عنوان جذاب بنویسید (تبلیغ نویسی)

این مهمترین بخش از تبلیغات شما است ، زیرا این یکی از شانس هاي شما در جذب مصرف کنندگان برای خواندن تبلیغات شما است. اگر تیتر شما مبهم است ، درک آن دشوار است یا به هر طریقی بی علاقه است ، نمی توانید انتظار داشته باشید که مردم وقت خود را برای خواندن بقیه آگهی های نوشته شده با دقت بگذرانند. شما فوراً به آنها می گویید که شرکت شما به اندازه کافی خلاق نیست که بتواند یک تبلیغ قانع کننده را ارائه دهد – که حتی در صورت عالی بودن محصول شما بر روي آن اثر بگذارد.

  • افرادی که سوار مترو می شوند ، در فیسبوک گشت مي زنند یا سرشان در مجله است، صدها مورد کم توجهی را به خود جلب می کنند. چگونه می توانید تمام سر و صداها را کاهش داده و آنها را به محصول خود متمرکز کنید؟ به یک تیتر فکر کنید تا آنقدر قانع کننده باشد که اساساً شخصی را که در حال خواندن آن است بخواند تا توجه کند.
  • تیتر شما می تواند چیزی تکان دهنده ، عجیب ، احساسی قانع کننده یا هیجان انگیز باشد – مهم نیست ، تا زمانی که خواننده را به خود جلب کند. مثلا،
  • چیزی مرموز بنویسید: خوشحال نباشید ، وحشت کنید.
  • چیزی را بنویسید که مردم قادر به گذر از آن نیستند: 75٪ تخفیف را از بلیط پاریس دریافت کنید.
  • چیزی احساسی بنویسید: او 2 هفته فرصت زندگی دارد.

4) با یک سوال شروع نکنید (تبلیغ نویسی)

شاید بتوانید از یک سؤال بياني بسیار خلاقانه و قانع کننده فاصله بگیرید ، اما از استاندارد خود دور شوید “آیا به ماشین جدیدی احتیاج دارید؟” از نوع سوال باز. مصرف کنندگان قبلاً هزاران سوال مشابه را خوانده اند و از اینکه از آنها سؤال می شود خسته شده اند. برای جلب توجه آنها باید کمی عمیق تر حفاری کنید. روشی خلاقانه پیدا کنید تا به مردم بگویید که آنچه را که شما نیاز داريد بدون پرسیدن یک سؤال آشکار مي كنيد.البته این نکته در کشور های مختلف با توجه به درجه پیشرفت در تبلیغاتشان فرق می کند.برای مثال: شاید هنوز در ایران شیوه ی استفاده از سوال برای جلب توجه مشتری کارآمد باشد اما در آمریکا این روش قدیمی و بی تاثیر است.

5) یک پل بنویسید تا آنها را بخوانند (تبلیغ نویسی)

خط بعدی بعد از عنوان جمله ي كوتاه و شیرین شما برای ایجاد تصویری کامل از شركتتان در ذهن مخاطبان است.بعد از تیتر اسرارآمیز / تکان دهنده / عاطفی ، شما باید مطالب اساسی را دنبال کنید – در غیر این صورت ، عنوان شما به عنوان اعتیاد به مواد مخدره تلقی می شود. از این پل استفاده کنید تا به مصرف کننده بگویید که کالای شما چه نيازي را می تواند رفع کند.

  • به مزایای اصلی محصولتان برای مصرف کننده اشاره کنید.پل شما باید قوی ترین امتیاز فروش شما باشد.

6) میل به محصول خود را ایجاد کنید (تبلیغ نویسی)

 همچنین پل شما به عنوان فرصتی برای ایجاد یک میل شدید برای محصول شما استفاده می شود. این فرصتی است که با احساسات مخاطبان خود بازی کنید و باعث شويد كه احساس کنند ، محصول شما نیاز آنها را برآورده می کند. اگر این به نظر برسد دستکاری می شود ، اما – اگر شما محصولی را ارائه می دهید که در واقع برای مردم مفید باشد ، هیچ شرمنده ای در نوشتن نسخه ای که بر روی تپش قلب وجود دارد نباشد تا مردم بتوانند محصولی را خریداری کنند که زندگی آنها را بهبود بخشد.

  • نوستالژی می تواند ابزاری مؤثر برای تسخیر دل مردم باشد. به عنوان مثال ، ما از بهترین فلفل های وراثت برای تهیه سس داغ به اندازه دستور العمل مخفی پدربزرگ استفاده می کنیم.
  • بازی کردن با نگرانی های سلامتی افراد نیز می تواند خوب باشد: شما سخت کار می کنید – ترک. اجازه دهید ما به شما کمک کنیم زندگی خود را برگردانید.
  • فراموش نکنید که نام شرکت و محصول خود را در جایی از نسخه خود قرار دهید.

7) به آنها بگویید که چگونه محصول خود را دریافت کنند

سرانجام ، یک پایان محکم بنویسید که به مخاطبان خود بگویید دقیقاً چه کاری باید انجام دهند. اقدامی را در این زمینه انجام دهید که این امر باعث می شود کالای شما را بخرند یا در تماس باشند.

همچنین می توانید وب سایت خود را فقط لیست کنید و مردم بدانند كه برای خرید محصول شما به آنجا بروند.

تبليغ خود را ویرایش كنيد

تبلیغ
تبلیغ

1) تبلیغات بد را رد کنید

هنگامی که تازه در حال نوشتن تبلیغات هستید ، می تواند به شما در تجزیه سایر تبلیغات کمک کند و بدانید که در آن اشتباه پیش رفته است. چند تبلیغ بد پیدا کنید – می دانید که آنها بد هستند زیرا اولین انگیزه شما این خواهد بود که درست روی آنها بچرخید – و سعی کنید بفهمید چه چیزی باعث می شود این ها بسیار ناکارآمد باشند. آیا تیتر است؟ پل؟ لحن؟

  • پس از مشخص کردن اینکه چه چیزی تبلیغات را بد می کند ، به این فکر کنید که چگونه می توانید آن را بهتر کنید. برای اثربخشی بیشتر ، آن را بازنویسی کنید.
  • به تبلیغات مؤثر نیز نگاهی بیندازید و سعی کنید تعیین کنید که چه چیزی آنها را عالی می کند.

2) آن را طبیعی جلوه دهید (تبلیغ نویسی)

وقتی تبلیغ خود را می نویسید ، سعی کنید آن را به عنوان طبیعی جلوه دهید. آن را بنویسید انگار که آن را به شخص دیگری می گویید. مردم به سمت نوشتن طبیعی کشیده می شوند – این کار با آنها به شکلی صحبت می شود که نوشتن بیش از حد رسمی و صریح و غریب ، اینگونه نیست.

  • بیش از حد سفت و سخت نباشید – می خواهید مخاطبان خود احساس پذیرش و درک کنند.
  • خیلی دوستانه نباشید – می توانید صدایی جعلی به نظر برسید.

3) کوتاه بنويسيد (تبلیغ نویسی)

مهم نیست که تبلیغ شما در کجا منتشر شود ، باید آن را کوتاه و شیرین نگه دارید. مردم وقت لازم برای خواندن تبلیغی را ندارند که به بیش از 30 ثانیه از توجهشان نیاز داشته باشد – یا کمتر. آنها در راه انجام کار دیگری مانند خواندن مقاله یا پیاده شدن از قطار یا اتوبوس که سوار آن هستند ، با تبلیغ شما روبرو می شوند. آگهی شما باید به اندازه کافی جالب باشد تا با استفاده از کلمات بسیار کمی احساس خوبی ایجاد کنید.

  • به جای جملات بلند از جملات کوتاه استفاده کنید. جملات طولانی تر در مدت زمان کوتاه دشوار است.
  • با کپی خود بازی کنید تا آنچه را که می خواهید در کمترین زمان ممکن بیان کنید. استفاده از جملات کامل ضروری نیست ، مادامی که پیام شما به وضوح فرا برسد.

4) استفاده از توصیفات را در نظر بگیرید

این روزها مردم می خواهند قبل از خرید محصول ، بررسی ها و توصیفات را بخوانند. آنها معمولاً راضی نیستند ،تا زمانی که مطمئن باشند برای سایر افراد کار کرده است ، آن را امتحان کنند. درج توصیفی در تبلیغ شما می تواند راهی عالی برای ایجاد اعتماد به نفس در مخاطبان باشد.

  • در صورت امکان نقل قولي را از مشتری محترم انتخاب کنید. به عنوان مثال ، اگر در حال فروش یک محصول بهداشتی هستید ، از نقل قول پزشک یا یک متخصص بهداشت دیگر استفاده کنید.
  • اگر  فضای کوتاهی دارید ، همیشه می توانید به جای استفاده از آنها در آگهی خود ، توصیفاتی را در وب سایت خود قرار دهید.

5) از گرافیک عاقلانه استفاده کنید (تبلیغ نویسی)

اگر فرصتی برای استفاده از یک تصویر یا ویدیو در تبلیغات خود دارید ، درباره ترکیب تبلیغات خود با دقت فکر کنید. داشتن تصویر به شما امکان استفاده از کلمات کمتری را می دهد – لزوماً نیازی به توصیف ویژگی های محصول خود ندارید و یا آنچه را انجام می دهد بیان کنید. در عوض ، تصویر یا ویدئو را با یک تیتر جذاب یا برچسب جذاب و نشانی اینترنتی شرکت خود اضافه کنید.

6) صداي خود را ضبط كنيد

هنگامی که تبلیغ خود را نوشتید ، صدايتان را ضبط کنید یا آن را به کسی بگویید. آن را به خودتان برگردانید. آیا این مکالمه به نظر می رسد؟ آیا قانع کننده است؟ اگر کسی این را به شما گفت ، آیا علاقه شما کم می شود؟ خواندن آن با صدای بلند راهی خوب برای تشخیص نواقصی است که می تواند باعث شود تبلیغات شما اصلاح شود.

7) تبلیغ خود را آزمایش کنید

پیش بروید و آن را در چند مکان منتشر کنید تا ببینید چه نوع پذیرایی از آن دریافت می کند. امیدوارم شاهد افزایش فروش خود باشید. با سؤال از مشتریان که چگونه درباره شرکت شما شنیده اند می توانید مشخص کنید که آیا کسب و کار جدید نتیجه مستقیمی از تبلیغ شما است. اگر آنها به تبلیغ شما مراجعه کنند ، می دانید که کار می کند!

8) تبليغ خود را بازنویسی كنيد تا زمانی که کار کند

اگر تبلیغتان باعث افزايش فروش نشد، آن را ادامه ندهيد. بازنویسی آن را  تا زمانی ادامه دهيد که اطمینان داشته باشید تجارت و فروش بیشتری به همراه دارد. یک آگهی ضعیف که به خوبی نمایانگر شرکت شما نیست ، می تواند صدمه ی شديدي براي بيزينس شما داشته باشد. پس از چند ماه استفاده از تبلیغات خود ، با بازنویسی مطالب ، برای تبلیغ یک محصول یا ویژگی جدید ، مطالب  را بروز نگه دارید.

Mahla Hashemi

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا